VOOR ZONDAG 1 ZAT ER NIET MEER IN

De verwachtingen – vooraf aan het thuisduel tegen VVZA uit Amersfoort – waren hoog gespannen. Volgens de kenners waren we beslist niet kansloos en stiekem werd al gekeken naar de mogelijke tegenstander in de volgende ronde van de nacompetitie. Dat zou hoe dan ook weer met een thuiswedstrijd zijn. Maar dan moest er dus nog wel eerst van VVZA gewonnen worden.

Het talrijk opgekomen publiek zag vanaf de aftrap twee voorzichtig opererende ploegen, die vooralsnog de kat-uit-de boom keken en elkaar aftastten om vooral geen tegendoelpunt te hoeven incasseren. Het werd de eerste speelhelft dan ook een gelijk opgaande strijd waarbij over-en-weer wat speldenprikjes werden uitgedeeld. Naar mijn gevoel iets meer en gevaarlijker door Zondag 1. Zoals in de 6e minuut een doelpoging van de mee opgekomen centrale verdediger Roy La Grouw. Uit een corner kreeg hij een redelijke schietkans, maar de bal (dit keer beschikbaar gesteld door banketbakkerij Blommestein) ging net naast. In de 28e minuut opnieuw een corner en Thijs de Dood dacht die af te ronden, maar zijn schot werd na een prima volley helaas geblokkeerd. Nog zo’n speldenprik in de 36e minuut uit een vrije trap van Durante Olsman. Zijn pegel werd echter door de VVZA-goalie op knappe wijze onschadelijk gemaakt. Ruststand 0-0.

De zgn. harde kern van sv Ouderkerk zag het nog steeds zitten. Dan moet het na de rust maar gebeuren.

Het moet gezegd: de tweede speelhelft had VVZA weliswaar meer het initiatief, maar ook Zondag 1 weerde zich kranig en ging op jacht naar de bevrijdende treffer. Niet altijd kwam dat de precisie in het spel en bij de combinaties ten goede, maar dat terzijde. De bevrijdende treffer kwam er uiteindelijk wel, maar helaas voor coach Hans Verhoogt en zijn mannen aan de verkeerde kant. In de 73e minuut kreeg VVZA een corner op links en het was vervolgens Youri Hartigsveld, die met een kopbal wist te scoren (0-1).

Nog geen minuut later leek Zondag 1 de opgelopen achterstand al te gaan repareren. Na goed doorzetten van Simon van Rens op het middenveld belandde de bal bij Durante. Uit zijn voorzet kwam invaller-spits Senna Hamel een teenlengte tekort voor de gelijkmaker.

In een uiterste poging in de 90e minuut was zelfs onze doelman Dax de Wit terug te vinden in het strafschopgebied bij de tegenstander en leek hij nota bene te gaan scoren, maar ook nu weer kwam de VVZA-goalie als overwinnaar uit de bus en mogen de Amersfoorters in het vervolg van de nacompetitie het vege lijf proberen te redden voor een langer verblijf in de 2e klasse.

Voor Zondag 1 zit de competitie er nu definitief op en kan het zich volledig gaan richten op de zgn. horizontale overstap naar de 3e klasse van de Zaterdagcompetitie.

Afscheid

Na afloop werd aanvoerder Tim Baas door de supportersclub in het zonnetje gezet. Tim heeft er voor gekozen om zijn loopbaan in een lager (vrienden-)team een vervolg te geven. Tim werd op 7-jarige leeftijd lid van NEA en is die club ( later sv Ouderkerk na de fusie met OSDO) altijd trouw gebleven. Hij heeft tien jaar onafgebroken in het eerste gespeeld en was daarbij een voorbeeld voor velen. Altijd met overgave en nooit verzaken. Opgeven kwam in zijn woordenboek niet voor. Een clubman pur sang. De supporters hopen overigens stilletjes dat het straks bij Tim weer gaat kriebelen en hij opnieuw aanmonstert op het vlaggenschip.

Nu de competitie definitief ten einde is, is dit tevens mijn laatste verslag voor Zondag 1 dat ik aan het papier heb toevertrouwd. Ik heb die verslaglegging gedurende een reeks van jaren met heel veel plezier verzorgd. Deze laatste competitie heb ik ervaren als een fantastische (groeps-) reis met coach Hans Verhoogt als een prima reisleider en een reis met in totaal 24 tussenstops, die er allemaal mochten zijn. Ik zag een spelersgroep, in wisselende samenstelling, die steeds meer naar elkaar toegroeide en als team opereerde, waardoor het volgens mij ook zo’n mooie competitie is geworden. VOOR ELKAAR en MET ELKAAR. Ik heb er in ieder geval van genoten. Dank daarvoor.

Het was me een genoegen om deze verslaglegging voor sv Ouderkerk te verzorgen. Het gaat u allen goed.

4 gedachten over “VOOR ZONDAG 1 ZAT ER NIET MEER IN

• Ilonka Hanneman

Rob we zullen je stukjes missen! Dank voor alle mooie verslagen.

• Henk Rietveld

Dank Rob, ik heb er van genoten. Ook jij het allerbeste.

Beantwoorden
  • Dank Rob, we keken er elke week naar uit en gaan je verhalen dan ook missen.

Beantwoorden
  • Ik ben het geheel met de vorige schrijvers/reactie ’s eens !!!
    Echter Rob als dit je laatste verslag is dat je van zondag 1 aan het papier toevertrouwd,
    dan kun je jouw ‘schrijvers-kunsten’ mooi komend seizoen aan zaterdag één wijden.
    Rob Bedankt, en nog fijne jaren met je geliefden.