Over SvO

sv Ouderkerk is met recht een vereniging waar we kunnen zeggen dat het verenigingsleven de dobber is waarop deze vereniging drijft. Met vele vrijwilligers, kaderleden en ouders worden er buiten het voetballen diverse activiteiten georganiseerd waardoor sv Ouderkerk zijn maatschappelijke functie in het dorp laat blijken.

Wij zijn een grote maatschappelijke pijler in Ouderkerk. Met de spelers/speelsters en hun familie hebben wij een grote sociale maatschappelijke betrokkenheid binnen Ouderkerk aan de Amstel.

Tevens wordt voor diverse activiteiten van het dorp onze accommodatie ter beschikking gesteld: Jeugdolympiade, avondvierdaagse, bijeenkomsten gemeente over terugdringen drank- en drugsgebruik, scholen sporten heel vaak op het kunstgrasveld, schoolhandbal toernooi, KNVB meisjes voetbal dag in de herfstvakantie, toernooi/wedstrijd voor een goed doel, zomersportmiddagen, voetbalclinics voor de basisscholen, etc. Op dit alles zijn wij op recht een trotse vereniging!

Onze missie

Ouderkerk heeft als missie een ieder een warm verenigingsgevoel te geven en elk voetballend lid op zijn eigen niveau zo hoog mogelijk met plezier te laten voetballen om ieder individu tot een betere voetballer(ster) te maken.

Wij willen spelers van sv Ouderkerk zo goed mogelijk opleiden door hen met plezier op hun eigen niveau te laten voetballen en ze hierbij op een verantwoorde wijze te laten doorstromen naar de seniorenselectie – en/of de recreatieve seniorenteams van sv Ouderkerk.

Recreatieve spelers zullen op een zo goed mogelijke manier gefaciliteerd worden om het voetbal zo optimaal mogelijk te kunnen uitvoeren. Tevens wil de sv Ouderkerk binnen Ouderkerk a/d Amstel een gezellige en veilige plek zijn waar een ieder die bij de vereniging betrokken is zich welkom en thuis voelt.
Missie visie A3 landscape

Vijf pijlers

W = Winnen
Wij gaan altijd voor de winst tijdens trainingen en wedstrijden. Het gaat uiteindelijk bij voetbal om winnen en dat doe je met het hele team. De spelers moeten uitstralen dat ze op het veld staan om te winnen.

T = Tijd
Wij komen altijd op tijd bij trainingen, wedstrijden en besprekingen. Het gaat om het horloge van de trainer/teambegeleiders en niet het horloge van de speler. Voor de wedstrijd en training zijn spelers altijd op tijd.

B = Best doen
Wij doen altijd voor 100% ons best. Iedereen kan een mindere wedstrijd spelen, maar als je maar je best doet. Altijd inzet tonen en nooit verzaken. Zonder inzet van spelers zal je nooit een wedstrijd winnen. Basis van voetbal begint met inzet.

S = Sportief
Wij zijn altijd sportief en mopperen daarom niet tegen de scheids- of grensrechters, teambegeleiders, trainers, tegenstanders of op elkaar en als spelers iets zeggen tegen de medespelers is dat altijd positief en opbouwende kritiek.

P = Plezier
Wat we ook doen, we hebben altijd plezier. Iedereen voetbalt omdat ze het leuk vinden en dat moet ook zo blijven. Voetbal doe je voor je plezier. Plezier is de basis om voetbal te spelen. Zonder plezier, geen voetbal.