Week van de scheidsrechters

Zonder scheidsrechter geen voetbal

Eén scheidsrechter per junior/senior team is verplicht

Het huidige scheidsrechtercorps is op leeftijd en helaas is de aanwas zeer beperkt, terwijl het aantal te fluiten wedstrijden toeneemt. Vanuit de club kunnen we helaas op dit moment niet altijd een scheidsrechter voor alle thuiswedstrijden leveren. Met de beperkte beschikbaarheid leggen we noodgedwongen de nadruk op juniorenteams in combinatie met eventuele risicowedstrijden. Elke week plannen we de beschikbare scheidsrechters in en we laten z.s.m. weten welke wedstrijd een scheidsrechter krijgt toegewezen. Dat lukt echter niet altijd en daarom vragen we jullie binnen je team minimaal één vrijwilliger/ouder aan te wijzen om een interne cursus scheidsrechter te volgen. Deze man/vrouw fluit vervolgens de thuiswedstrijden. Van alle juniorenteams- zaterdag of zondag, A -of B-categorie – verwachten we daarom een eigen scheidsrechter. Een scheidsrechter kan zijn/haar ‘eigen’ team fluiten, maar hoeft niet. Meestal zelfs liever niet.

Daarnaast is het mogelijk dat we een officiële KNVB opleiding verzorgen, de club betaald, als tegenprestatie verwachten we dat je dan onderdeel gaat worden van het SV Ouderkerk scheidsrechterscorps, een erg leuke ploeg enthousiastelingen!

De club zorgt voor goede interne begeleiding

Alle (kandidaat) scheidsrechters kunnen hun spelregelbewijs halen en de scheidsrechterscommissie organiseert minimaal twee avonden per seizoen met nadere uitleg en vooral veel voorbeelden en mooie verhalen. Natuurlijk komen we een aantal keren kijken bij een wedstrijd voor begeleiding en coaching.

Aanmelden

We vragen aan jou als elftalleider in overleg te treden met de ouders, verzorgers, of partners van de spelers van je team. We ontvangen graag een naam, telefoonnummer en e-mailadres van de kandidaat scheidsrechter via email aan: mjhilbrands@cs.com

De cursus en begeleiding wordt verzorgd door Michel Jansen en Marten Hilbrands.

Mochten er vragen zijn dan kunnen jullie natuurlijk ook bij ons terecht.

Samen maken we SV Ouderkerk namens de scheidsrechterscommissie,
Michel Jansen, Robert Kops en Marten Hilbrands