HILARISCH EN HISTORISCH!!

Ouderkerk JO15-1 zondag tegen SDZ JO15-2

Tja, waar te beginnen wanneer je op deze mooie tweede Pinksterdag de meest bizarre wedstrijd ooit hebt gezien?! Bij het begin dan maar gewoon. Onze jongens waren er klaar voor, ze hoefden ‘alleen’ deze wedstrijd nog maar te winnen om dan dus kampioen van de poule te zijn. Als ouders waren wij natuurlijk vol vertrouwen, niet onterecht aangezien de tegenstander vorige week nog met 15-3 verloren had en in de onderste regionen van de poule stond. De alcoholvrije champagne was ingeslagen, de medailles en de patat in de kantine vast besteld, het kampioens-spandoek vast opgehangen en alle ouders, opa’s en oma’s opgetrommeld. De fotograaf thuis uit bed gebeld, (dank Minke voor toch nog komen!) zelfs het eerste elftal bleef er bijna voor thuis.

Maar toen… de wedstrijd startte lekker sportief en gezond fel. SDZ zou zich echt niet zomaar gewonnen geven. sv Ouderkerk moest er wel voor werken. De teleurstelling over het eerste tegendoelpunt was natuurlijk groot maar dit zou wellicht toch net de motivatie geven om onze 14-15-jarigen een tandje bij te laten zetten. Oei, toen echter ook het tweede doelpunt tegen geïncasseerd moest worden werden wij als ouders toch een tikje benauwd! Moesten de uitroeptekens op het spandoek veranderd worden in vraagtekens? Moest de champagne de kast in voor oud en nieuw?

In de rust heerst er wat onrust, op het veld maar ook vooral onder de ouders. Klopt dit wel? Zijn de spelerskaarten gecheckt? Dan gebeurt er iets wat volgens ons nog nooit gebeurd is: dankzij een gesprekje van de spelers onderling blijkt dat ze tegen het verkeerde team staan te spelen! Het juiste team van SDZ staat op veld 2 tegen een ander team van sv Ouderkerk te spelen! Hilarisch en historisch!

Beiden scheidsrechters overleggen en besluiten om de wedstrijden allebei opnieuw of overnieuw, wat is het juiste woord in deze, te laten spelen. Wij als ouders halen opgelucht adem maar belangrijker; onze jongens ook en gaan er deze keer vol enthousiasme in. En dat is niet het enige wat er in gaat; het ene na het andere doelpunt valt dit keer voor sv Ouderkerk. De eindstand is uiteindelijk 8-0 in het voordeel van sv Ouderkerk. De gedroomde stand voor een laatste wedstrijd van het seizoen waarin het kampioenschap wordt beslist.

Dank aan SDZ voor het sportieve gedrag rondom dit bizarre gegeven, dank aan de scheidsrechters die dit zo keurig hebben opgelost, dank aan trainer Martin de Kuijper voor zijn inzet dit seizoen, dank aan leider Vincent Allaert voor het steeds weer motiveren van de jongens, dank aan Denise voor het organisatorische deel dit seizoen, dank aan de vlaggende ouders, dank aan de rijdende ouders en vooral: dank aan Levi, Quinten, Braydon, Ferhan, Tijn, Gijs, Tygo, Thijs, Mike, Ivan, Bert, Nick, Emanuel, Rafael en Diesel (en natuurlijk invallers Raf, Ties en Nikki) voor het leuke voetbal weer dit seizoen.

Carlijn en Mariska