DE KOP IS ER AF VOOR JO19-1 ZATERDAG

Op deze zeer zonnige en warme zaterdagmiddag ging het seizoen 2022/2023 voor JO19-1 van start met de bekerwedstrijd tegen het “onbekende” Onze Gazellen 19-1 uit Haarlem.

De verwachtingen waren hooggespannen. Waar tot einde vorig seizoen het verhaal ging dat de toenmalige 19-1 geheel bleek te stoppen bleek na persoonlijke gesprekken eind afgelopen seizoen met diverse sleutelspelers dat deze veronderstelling volkomen onjuist bleek. Spelers bleken gewoon te blijven en gelukkig voor de vereniging s.v. Ouderkerk kan er zodoende dus voor het komend seizoen gestart worden met een zeer getalenteerde lichting.

Dat bleek al 2 seizoenen terug in de JO17-1 toen ternauwernood promotie naar de landelijke divisie werd gemist. Hoe zouden trainer Mitchel en leider Niels de mannen voor de pot van vandaag hebben geprepareerd? En hoe zouden de spelers als team (het wij gevoel) ten strijde trekken in deze hitte?

Beste lezers, dat bleek al rap heel duidelijk. JO19-1 trok van meet af aan de teugels strak aan. Waar Onze Gazellen in de eerste 10 minuten van de wedstrijd nog wel ’s de middenlijn overkwam, was het vervolgens voor de rest van de middag Ouderkerks Blauwwit wat de klok sloeg.

In hoog tempo met veel beweging werd de tegenstander op eigen helft vastgezet. Kans op kans werd gecreëerd.  Het bleek echter lastig voor de Ouderkerkse voorwaartsen om de Haarlemse goalie te verschalken. Zoals notoire voetbaldeskundigen langs de lijn al opperden werd vervolgens door JO19-1 geprobeerd de score te openen met schoten vanuit de tweede lijn ofwel van afstand. Ondanks verdienstelijke pogingen bracht ook deze variant geen direct succes.

De sleutel tot succes bleek te liggen in het zeer beweeglijke middenveld. Het duo Mike & Simon (niet te verwarren met die 2 gasten uit Volendam) brak de wedstrijd open; Mike met 0-1 waar hij als een duveltje uit een doosje opdook bij de 2e paal en een voorzet van rechts erin schoot en een kwartier later Simon die de 2-0 binnen legde na goed doorzetten over rechts van Steven.

Na een welkome rust ging 19-1 door in tweede helft met aanvallen en hoog druk zetten. Alles ging crescendo alleen de afronding bleef achterwege. Het was wederom Simon die in de laatste 20 minuten de wedstrijd op slot gooide en de 3-0 liet aantekenen. En over duo’s gesproken… de gebroeders van Rens bleken ook in goede doen en verdienen vermelding. Levi uiterst solide als verdediger en Morris onuitputtelijk met aanvallende impulsen.

Na de 3-0 geloofden beide teams het wel en snakten vanwege de warmte naar het eindsignaal. Een licht vergrijp in de SVO-defensie leverde echter Onze Gazellen een minuut voor tijd nog een vrije trap op. Met een droge knal vanaf een meter of 25 werd Martin verrast en kwam de einduitslag van 3-1 winst voor s.v. Ouderkerk JO19-1 op het scorebord. Natuurlijk felicitaties voor de spelers, trainer en leiders. En niet te vergeten dank aan het arbitrale trio deze middag.

Op naar volgende week waar HBC in Heemstede de tegenstander zal zijn.