SVOUDERKERK JO17-1 BACK ON TRACK

Wellicht dit jaar voor het laatst maar nog niemand weet het zeker dus trok deze zondag s.v. Ouderkerk JO17-1 gewoon volgens wedstrijdprogramma ten strijde tegen Zeeburgia in Amsterdam. Een echt voetbalbolwerk dat bekend staat om de goede jeugdopleiding. En met tot voor kort een vrouwelijke voorzitter die recent voorzitter van de KNVB is geworden.

Met de eerste nederlaag van het seizoen van vorige week nog vers in het geheugen startte de boys en powergirl voorzichtig maar wel veel scherper dan vorige week tegen de Koninklijke HFC. Het spel was zo’n 20 minuten aan de gang en uw correspondent dacht even rustig koffie te bestellen voor de meegereisde Ouderkerkse aanhang. Wat gesmoesel in de hoek van de kantine bleek ingetogen blijdschap te zijn van de ouders van de thuisploeg. U begrijpt het al….  Zeeburgia was op voorsprong gekomen.

Gelukkig wierp s.v. Ouderkerk alle schroom van zich af en creëerde meer en meer goede kansen. Het wachten was op de gelijkmaker en die kwam ruim 10 minuten voor rust. Het team vocht en Colin beloonde het samenspel en inzet met een knetter van een schot in het dak van het doel. De Zeeburgia goalie had de bal echt niet gezien. Er volgden nog een paar goeie Ouderkerkse kansen maar de doelpuntenproductie bleef voor rust steken op 1. Ruststand 1-1.

Na rust kregen we een onstuitbaar s.v. Ouderkerk te zien. Koud en minuut bezig en TSJAKKA…. De 1-2 lag er in door Willem. De Ouderkerk trein kwam op stoom en alle combinaties en passes lukten. Zeeburgia werd echt even tureluurs gespeeld en Mike legde de 1-3 erin. Zeeburgia besloot nog ff gas te geven en zo kon onze keeper Martin ff z’n klasse laten zien met een paar goeie saves kort op elkaar.

S.V. Ouderkerk liet het Zeeburgia-geweld niet over z’n kant gaan en ging in een hoger tempo spelen. En doelgericht naar voren. Steeds weer via een paar schakels doken er met grote regelmaat Ouderkerkers op voor het Zeeburgia doel. Dan over links (Mike & Colin), dan over rechts (Joey) en dan weer in afwisseling door het midden (Steven, Sander, Koen van Dulmen, Willem)…. Het ging de tegenstander duizelen hetgeen getracht werd te kenteren door enige stevige verdedigende ingrepen. Het stoorde Ouderkerk niet…. Integendeel, Colin, Steven, Mike, Sander en Joey bleven scoren en ergo…. Met een bal op de paal van Steven en twee afgekeurde goals van Mike lagen de dubbele cijfers zelfs in het verschiet. Het mocht niet zo zijn. Eindstand 1-7 in het voordeel van de Blauwitte Brigade!

S.V. Ouderkerk JO17-1 swingde weer als vanouds en dat was mede te danken aan het goed spel van iedereen dus ook (en daar gaan we…) van Boele die gelukkig goed hersteld is van Covid, onze powergirl Estella die helaas weer last kreeg van haar enkel, Tijn die te kust en te keur met zijn uitschuifbenen achterin en op het middenveld corrigerend optreedt, Wouter die al weken lang solid as a rock speelt, captain Koen die prima doorschoof in de linies naar voren wanneer dat mogelijk was en altijd toonbeeld van ijver, Hidde in zijn rol van balafpakker tot irritatie van tegenstanders toe, Jazz die werkelijk uitstekend speelde tegen een zeer lastige en vaardige rechterspits en Martin die solide heerste in zijn doelgebied. Een lekkere goeie overwinning die nog zoeter smaakte nadat de einduitslag van HFC tegen HBC bekend werd.

Full Swing op naar de volgende wedstrijden die naar verwachting na de winterstop weer zullen losbarsten. Met Dennis en Koen Lodewijk er ook weer bij natuurlijk. Natuurlijk felicitaties aan de trainer en de leider. Al is voetbal.nl nog niet correct bijgewerkt…. Voor nu in ieder geval Herbstmeister!