De Zaterdag 5 sluit het seizoen in stijl af en kroont zich tot Herbstmeister

Deze zaterdag stond dan ook voor het 5e van Ouderkerk de laatste wedstrijd van het jaar voor de deur. Hoewel het er even op leek dat “Koning Winter” roet in het eten zou gooien, kon er om 14u toch worden afgetrapt tegen het eveneens laag geklasseerde sv RAP. Even daarvoor had de selectie van RoG-Beats heerlijke broodjes van Marco genuttigd en een prachtige teamfoto laten maken door Matthijs voor in de Vrije Handel.

De Ouderkerkers hadden al snel door dat RAP een aantal personele problemen had, waardoor er begonnen werd met een speler op doel. Boy wist hier direct van te profiteren en zag het eerste schot op doel direct promoveren tot 1-0 in de tweede minuut. Dit bleek het startsein voor een geweldige eerste helft, waarin bij vlagen prachtig voetbal gespeeld werd. Het grote overwicht op het veld kon ook zonder al te veel moeite uitgedrukt worden in een stevige voorsprong bij rust: 6-0. Boy was na het openingsdoelpunt nog 2 keer trefzeker, Youri kon prachtig met de buitenkant binnenschuiven, Kevin kopte raak en ook Mitchel wist het net weer te vinden.

In de tweede helft dachten wij wel eventjes uit te lopen naar dubbele cijfers, maar niets bleek minder waar. Na nog eens 45 minuten spelen stond het 6-1, maar ondanks een tegenvallende tweede helft staan wij dus bovenaan en hebben we alles in eigen hand om dit jaar wel echt kampioen te worden.

Dat werd natuurlijk gevierd, en zo stond vrijwel het hele team rond 3.30 nog in Café de twee Zwaantjes in de Jordaan, een mooie afsluiting van een nog mooiere eerste seizoenshelft.

Ciao for now! Zaterdag 28 januari spelen wij weer, uit bij ASV Arsenal!

De Zaterdag 5 sluit het seizoen in stijl af en kroont zich tot Herbstmeister

Ciao for now! Zaterdag 28 januari spelen wij weer, uit bij ASV Arsenal!