Regen, zon, zware bewolking en stevige wind

Het weer, daar praten we in Nederland vaak over. Vandaag was er veel om over te praten. We stonden in de kantine te wachten, totdat de wedstrijd zou beginnen om 14:00 uur. JO17-2 stond zondag al buiten warm te lopen en in te spelen en de regen kwam schuin voorbij de ramen van de svO kantine. Het is druk vandaag! Hopelijk is echt straks droog als we buiten naar de wedstrijd gaan kijken op veld 3. Nog even een kop koffie en dan met paraplu en lange jas met capuchon naar buiten.

De scheids kwam vlak voor tijd aanlopen met de wedstrijdballen en de grensvlaggen. We konden beginnen, Jordi stond met de grensvlag en JO17-2 stond al klaar op het veld. We spelen vandaag ook 4-3-3. Natuurlijk onze vaste keeper Tjelan op zijn plek onder de lat. De jongens waren al redelijk nat geregend en nu moesten ze dus veel rennen om warm te worden. Het startsignaal komt als een verlossing en de stieren zijn los. En alsof dat ook een startsignaal weer was voor een flinke bui met rukwinden, want die kwamen ook over het veld razen.

Het leek wel alsof de spelers hier in het begin last van hadden. De ene kans na de andere van svO gaan er helaas niet in het goal van Diemen. Mooie kansen vanuit de linker kant en mooie schoten via Raphaël, die deze keer links voor stond. Rechtsvoor staat Boyke en met zijn snelheid kwam hij er altijd wel langs van rechts. Schot op het goal en een voorzet hier en daar, maar nee de bal wilde er gewoon niet in. De bal ging over of ernaast…

En dan in de 23ste minuut komt er een mooie voorzet van Raphaël en Sjors weet hem met een harde trap erin te schoppen. Eindelijk! 1-0 en dat riekt naar meer. Er wordt opbouwend gespeeld, we zien mooie acties van samenspel. Tikkietakkie hier en tikkietakkie daar. Het gaat echt goed en de jongens spelen lekker samen in de eerste helft. De scheids moet hier en daar optreden en deed dat ook rechtvaardig voor beide partijen. Tenslotte zijn het jonge hongerige gasten, die je wel moet aankunnen als scheids en dat ging erg goed. Jayden ziet van ruim 20 meter dat de keeper iets te ver uit zijn goal staat en waagt het erop, met tegenwind. En ja hoor, keeper haalt het niet en de bal ligt in het net. 2-0 en we gaan de rust in.

Het publiek gaat ook naar binnen om even weer op te warmen. Gelukkig velen met paraplu en goed gekleed, dus we kunnen zeker een tweede helft weer aan. Het team kwam weer naar buiten na ongeveer 15 minuten. Ik had een heerlijke warme chocolademelk gedronken, dus ook ik als razende reporter, kon weer langs de zijlaan gaan staan. De scheids begint de tweede helft en deze keer staat Tijmen te vlaggen.

Na ongeveer 1 a 2 minuten komt er een hard schot al gelijk op de keeper van Diemen. De bal komt tegen zijn knieën en kan hem niet grijpen en stuitert terug naar voren. Na zijn schot is Jayden achter zijn bal aangerend en kon dus vrij inlopen op de bal en schopt hem er in! Yes, 3-0. Wéér regen en wind… Moet dat nu? Paraplu’s gaan weer op, capuchons weer over de hoofden en alle ritsen weer dicht tot aan de kin. We blijven als publiek nu toch echt staan, als de jongens zo lekker aan het ballen zijn. Je ziet nu wel dat het overspelen wat minder wordt en dat iedereen wel wilt scoren. Het spel wordt iets slordiger.

Hidde staat linksvoor in de tweede helft en speelt de sterren van de hemel. Heerlijke solo’s door de verdediging, met als enig doel om de bal voor te krijgen. Een aantal mooie schoten weer op het goal van Diemen, maar geen resulteerde in een succesvol goal. Weer een bal tegen de keeper aan en deze keer loopt Jop door en schiet de bal in het net, fijn…4-0… Hierna volgt nog een mooie redding van Tjelan en Diemen komt wat vaker nu in de buurt van het svO doel. Nog 2 minuten… Stijn staat als een male met Hendrik te verdedigen achterin, de tegenpartij spartelt tegen en probeert het nog een paar keer… En daar klonk het eindsignaal: 4-0 voor sv Ouderkerk JO17-2. Wat gaan we lekker nu. Twee wedstrijden in de 2e fase en we hebben ze beide gewonnen met 4-0. JO17-2 staat nu bovenaan en dat voelt stukken beter dan helemaal onderaan bungelen. Dus ze jongens krijgen de smaak te pakken. Volgende week tegen AFC IJburg JO17-4. Zij staan nu 6de, maar dat zegt niks. Dat zie je aan Ajax tegen Heracles ook. “Never underestimate your component” zei ooit een wijs iemand.