ZEPERD IN UTRECHT

Het was een voorspelde en vooral vroege, koude ochtend. Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Desto op het programma. Deze – op basis van de stand beschouwd – Utrechtse laagvlieger heeft haar thuisbasis langs de A-2. Om precies te zijn vlak achter het gebouw waar je als mens juist hoog door de lucht kunt zweven. En ja… 10 uur is vroeg en 0 graden met wind is koud maar toch… S.V. Ouderkerk JO19-1 zou dit varkentje wel ff wassen. Zo was tenminste de stemming voorafgaand onder de boys.

De meeste spelers waren nog in de “Pieten-stemming” van de avond ervoor. Helaas niet geheel zelf goed voorbereid. FF een thermoshirtje, broek en sokken in je tas stoppen was door de begeleiding niet gezegd. Dus was er ook niet door iemand van de spelersgroep zelf aan gedacht.

Dan maar met combinatievoetbal in hoog tempo met veel beweging – zeker zonder bal – om uit de duels te blijven en snel te scoren. Dat gebeurde dan ook en de blauwwitte brigade van trainer Mitchell en leiders Niels en Edwin creëerde kans op kans. Alleen een doelpunt ontbrak aan het tot zover swingende voetbal.

Helaas was na twintig minuten de koek aan Ouderkerkse kant simpelweg op. De boys waren zo goed als niet meer op een goed uitgespeelde kans te betrappen; het tempo ging drastisch omlaag; er werd heel veel balverlies geleden door slordig en nonchalant spel en zo goed als elk persoonlijk duel werd meer en meer verloren.

Een kanttekening dient wel geplaatst te worden. Dat betreft het bij vlagen keiharde spel namens de linkerflank van de tegenstander. Gevalletjes van twee keer geel voor de back en de verder vaardige buitenspeler hadden niet misstaan. Maar goed, de verder prima fluitende leidsman besloot anders.

Ter volledigheid van dit wedstrijdverslag; de ruststand was 1-0 voor Desto. Een dot van een kans net na rust had de 1-1 namens moeten zijn maar werd helaas jammerlijk gemist. Wat Ouderkerk naliet deed Desto wel en om precies te zijn twee keer. Via ongelooflijk frank en vrijstaande voorwaartsen. 3-0 achter dus hetgeen echt niet de verdienste was van een briljant voetballende tegenstander. Het waren de spelers van Ouderkerk zelf die vandaag het onderscheid op geen enkele manier wisten te maken.

Slechts een keer lukte het wel en volgde na het goed diep starten en weglopen van een Ouderkerkse aanvaller meteen een doelpunt. Spijtig dat een dergelijke actie namens Ouderkerkse zijde slechts sporadisch voorkwam. Want de verdediging en doelman van de tegenstander waren zeker niet de sterksten.

Zo jammer na de prima winstpot van vorige week tegen een tien keer betere tegenstander. Wat heeft s.v. Ouderkerk JO19-1 het vandaag laten afweten.

Uithuilen, snel vergeten en opnieuw –  en vooral fit en uitgeslapen (!!!) beginnen is het credo. Sowieso allemaal twee keer trainen! En dan op naar de wedstrijd op zaterdag… En dan weer ouderwets knallen!!!!