WINST IN PITTIGE TOPPER

Deze zaterdagmiddag trad s.v. Ouderkerk JO19-1 aan tegen medekoploper SDO uit Bussum. De club heeft betaald voetbalspelers voorgebracht als o.a. Silvester van der Water (Cambuur), Joel Drommel (PSV), Youri Mulder (Oud international) en Melvin Platje (ex Volendam, wie kent hem niet zal SVO-grens Leo zeggen…). De boys van trainer Mitchell en leiders Niels en Edwin konden hun borst nat maken!

En dat gebeurde ook. Met luide oerkreten namens de Bussumse opponent – welke de vergelijking met de kreten namens de All Blacks (rugbyers Nieuw-Zeeland) goed zouden kunnen doorstaan – voorafgaand aan het beginsignaal van scheidsrechter Keja lieten de bezoekers weten echt voor deze pot te willen gaan.

Het mag worden gezegd; SDO was nou s de eerste tegenstander die s.v. Ouderkerk vanaf aanvang wist vast te zetten op eigen helft. Met hoog tempo en afwisseling van diepteballen of combinatievoetbal werd de blauwwitte brigade zo’n 20 minuten overrompeld. De boys wisten echt even niet wat ze meemaakten. SDO was overal gewoon een stap eerder en feller. Dat laatste was fysiek wel vaak op het randje. Na 10 minuten hadden al twee basisspelers van Ouderkerk het veld verlaten door echt harde overtredingen in persoonlijke duels. De wedstrijd op dat moment qua leiding wat korter houden m.b.t. dergelijke persoonlijke duels had een serieuze optie geweest.

Enfin, er werd in ieder geval op het scherpst van de snede gevoetbald. Ouderkerk kwam op 0-1 achter door gewoon een goed uitgespeelde aanval namens SDO. Met name de drie Bussumse middenvelders en de centrumspits waren een plaag voor de Ouderkerkse defensie.

Na zo’n 20 minuten kenterde het spelbeeld. Ouderkerk nam het heft in handen en wist met goed veldspel via combinaties over links en rechts de aanvalsdrift van SDO te temperen en zichzelf de nodige kansen te creëren. Waar eerst nog een toegekende penalty werd naast geschoten was het zo’n 10 minuten voor rust dan toch raak via een voorzet waarbij de bal in een mêlee van spelers bleef liggen voor de goal en een mee opgekomen Ouderkerkse verdediger met rugnummer 14 alert reageerde en de bal wist binnen te schieten; 1-1. Het bleef beladen binnen de lijnen en opstootjes bleven niet uit. Hoogtijd dus voor de rust om ff stoom af te blazen.

Van de tweede helft kan uw reporter weinig zeggen vanwege verplichtingen elders. Het is naar verluid een hele enerverende pot voetbal gebleven met van beide kanten aanvallend en attractief voetbal. En een Ouderkerk dat de wedstrijd dan ook nog s naar zich toe wist te trekken. Via een zwaar bevochten 2-1 winst. Met o.a. dank aan keeper Martin voor een paar prima reddingen en een groot compliment aan de hele ploeg voor getoonde strijdlust en spel.

Op naar volgende week waar al vroeg in Utrecht moet worden gespeeld tegen Desto.