Wedstrijdverslagen

VOETBAL IS KUNST

Eindelijk was het weer s zover. S.V. Ouderkerk JO19-1 zaterdag mocht na drie voetbalweekeinden onderbreking (!!!) eindelijk weer ’s aan de bak. Bij de start van de 2e fase van de competitie kwam deze middag ’s Gravenland uit de Hilversum-regio op bezoek.

De boys van trainer Mitchell en leiders Niels en Edwin bleken er deze middag zin in te hebben. Vanaf het beginsignaal af werd de tegenstander onder druk gezet… of beter…. vastgezet op eigen helft. Dat ging vrij aardig al kwamen de bezoekers in het begin nog met enige plaagstootjes de middenlijn over. Het bereiken van het doel van goalie Martin was echter te ambitieus. Daarbij dient gezegd te worden dat Ouderkerk ook werkelijk in deze middag niets weggaf.

Het wachten was op een Ouderkerks doelpunt. Dat bleef uit. Totdat er zo’n beetje na 20 minuten tot anders werd besloten. Een fluwelen goal vanaf zo’n twintig tot vijfentwintig meter die prachtig over de Gravelandse keeper berekend in een boog werd geschoten luidde het begin van een mooie middag in namens Blauwwit.

Ouderkerk was zo goed als de volledige eerste helft in balbezit en stond niet toe dat de middenlijn door de tegenstander werd gepasseerd. Uit een reeks aan kansen werd er slechts 1 verzilverd. Een goede dieptebal naar rechts werd na een mooie passeeractie voorgegeven en vervolgens prima binnengeschoten. Het was voor ’s Gravenland allemaal een tandje te snel. De ruststand van 2-0 was gezien het spelbeeld dan misschien ook wel een beetje te weinig.

Na rust al gauw namens Ouderkerk een prima vervolg op hetgeen de toeschouwers al in de eerste helft werd voorgeschoteld. Een zeer aanvallend Ouderkerk dat naar lieve lust speelde met de tegenstander.  Twee werkelijk prachtige doelpunten van 1 en dezelfde maker. Een vrije trap van links die over iedereen en alles ging en vlakbij de lat nipt maar genoeg naar beneden draaide om vervolgens het netje te raken. En een knetter van een schot a la Berghuis na een afgeslagen aanval betekende de 4-0 eindstand.

In de wetenschap dat in de laatste 10 minuten minstens drie tot vier grote kansen er maar niet in wilden was de eindstand nog als genadig te bestempelen. In ieder geval een weelde voor trainer Mitchell om over zo’n team te kunnen beschikken. Wie er ook in staat…. Het is altijd goed.

Felicitaties aan de mannen en de begeleiding met deze prima start! Dat smaakt naar meer…