SUPER SPANNENDE 0-0 SV OUDERKERK JO19-1 ZONDAG

De mannen onder leiding van leider Peter Lodewijk trokken deze zondag uit ten strijde tegen koploper Martinus JO19-2 in Amstelveen. Een lekker weertje als en hopelijk een net zo zonnig potje voetbal. Dat werd het ook zeker.

Ouderkerk had een interessant strijdplan. Vanuit een hechte verdediging en twee controlerende middenvelders moest bij Ouderkerks balbezit de creatieve spelverdeler met zwervende rol zorgen voor de aanvallende impulsen. Welke van de 3 aanvallers werd aangespeeld… opdracht was zo snel mogelijk richting het Martinus doel op te trekken.

Sporting Martinus deed meer een beroep op inzet, persoonlijke duels en fysiek met als resultaat een interessant spelbeeld van duidelijk 2 verschillende speelstijlen. Het spel golfde heen en weer met kansen over en weer. Niet om echt benauwd van te worden maar de beide teams hielden elkaar wel goed in de gaten. Soms glipte er wel ’s een mannetje of een bal er tussendoor maar dan waren er nog altijd de keepers en die deden hun werk – het tegenhouden van ballen – solide.

Waar Martinus over de eerste wellicht optisch sterker leek waren het de blauwwitten met echt een paar prima kansen vlak voor rust. Helaas gingen die naast of weggetikt door de keeper. Zo gingen de beide teams met een 0-0 gelijke stand de rust in.

Na rust werd aan beide kanten de druk opgevoerd. Beide ploegen kregen enkele goede kansen waarbij het laatste tikkie ontbrak of gewoon mazzel een doelpunt voorkwam. Beide ploegen bleven qua stand in ieder geval in evenwicht.

Een domme onnodige rode kaart voor natrappen voor Ouderkerk leek in het voordeel van Martinus uit te pakken. De inzet en strijdlust bij Ouderkerk werd echter alleen maar groter en zo werd het spelen met 10 man omgeturnd in een voordeel. Het 10-tal blauwwitten had echt een paar hele goede kansen om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen.

Een sporadische Martinus-uitval waarbij de Ouderkerkse doelman de doorgeschoten bal tegen de aanstormende 2 meter spits van Martinus aanschoot leek pardoes in het Ouderkerker doel te belanden. Dit had wel een heel suffe nederlaag geweest. Gelukkig was de Martinus-spits uit buitenspelpositie vertrokken en ging het feest niet door.

Als apotheose van deze middag spatte een Martinus bal vol gram ingeschoten tot geluk van alles wat Ouderkerk was uiteen op de lat. Zo bleef het na een enerverende wedstrijd uiteindelijk toch hoe beide ploegen waren begonnen: 0-0. Martinus werd hierdoor winnaar van de 1e fase poule met s.v. Ouderkerk als goede tweede in het kielzog. En met een lekkere wedstrijd als afsluiter…. Beide ploegen complimenten hiervoor…. uitstekende reclame voor het (jeugd)voetbal!

Een gedachte over “SUPER SPANNENDE 0-0 SV OUDERKERK JO19-1 ZONDAG