Laatste nieuwsWedstrijdverslagen

Verslag JO10-2 derby FC Abcoude – SV Ouderkerk

“Tradities zijn er om in ere te houden”

Vandaag moest JO10-2 aantreden tegen FC Abcoude.

Vroeger, de goede ouwe tijd van pa, was het traditie om naar de uitwedstrijd tegen Abcoude per boot te gaan. Nu, jaren later, willen we graag de jeugd kennis laten maken met deze ‘stikstofcrisis-proof’ traditie.

Het zonnetje scheen, nauwelijks wind en gespannen gezichtjes. Vanaf de Bindelwijk voer zaterdag rond de klok van 11 uur de boot De Stek, onder toeziend oog van de trainer Teun Kouwenhoven, richting Abcoude. Tijdens de boottocht over de Bullewijk en de Holendrecht werd moed ingezongen en de tactiek besproken. Halverwege de tocht was het hoog tijd voor een tussenstop.

Met dank aan tante Ans & ome Henk Leurs van de Voetangel werd er genoten van de Koek & Zopie, limo en een kopje koffie voor de trainer. Veilig en vol adrenaline kwamen de mannen aan bij FC Abcoude. De eerste 2 partjes ging het gelijk op. In het 3e partje zette FC Abcoude iets meer druk en kwam SV Ouderkerk op een achterstand.

In het 4e partje had de Ouderkerk-keeper een paar mooie reddingen en werd de gelijkmaker gescoord. In het laatste gedeelte van de wedstrijd kwam de limo-kick naar boven en maakte SV Ouderkerk in de laatste minuut het winnende doelpunt: 4-5.

Trots liepen de mannen het veld af. Een reis & een overwinning om nooit meer te vergeten. De mannen zetten de traditie voort!

Een gedachte over “Verslag JO10-2 derby FC Abcoude – SV Ouderkerk

• Mark van Beusekom

Heel tof dat jullie dit georganiseerd hebben!

Beantwoorden