FLETS SVO JO19-1 ZATERDAG VERLIEST IN 1e HELFT

Deze middag stond voor s.v. Ouderkerk in Heemstede de bekerwedstrijd tegen het altijd stugge HBC op het programma. Gevoel vooraf bij diverse boys was dat dit potje wel moest lukken, mede gezien het resultaat en spel van vorige week tegen het Haarlemse “Onze Gazellen”.

De eerste tien minuten had Ouderkerk ook wel het initiatief al was het wel opletten voor de felle tegenstand in de duels. Zeker naarmate de wedstrijd vorderde werd het leveren van strijd en het bereid zijn om tot het uiterste te gaan een heel belangrijk wapen namens HBC.

De eerste aardige Ouderkerkse 10 minuten transformeerden in een meer en meer fletse vertoning getypeerd door veel verlies in persoonlijke duels en weinig – korte – aansluiting tussen de linies waardoor een groot speelveld ontstond waar de Blauwwitten elkaar moesten vinden via passes over vele meters… waardoor de kans op tussenkomst van de tegenstander dus Ouderkerks balverlies heel groot was.

Met het steeds kiezen voor de korte opbouw van achteruit riep Ouderkerk het onheil over zichzelf uit. Heel jammer omdat normaliter de goede geplaatste uittrappen van de SVO- keeper een verrassend en belangrijk wapen blijken te zijn en zo een mooie afwisseling. Helaas niets van dit alles in de eerste helft. HBC zette fel en fysiek flinke druk op de opbouw binnen de Ouderkerkse defensie en met succes. Er werd niet echt lering getrokken uit eerder verkeerde keuzes. Dit tot grote verbazing van de met stomheid geslagen meegereisde Ouderkerkse aanhang. Zo liep HBC via vrijwel identieke situaties uit naar een verdiende 3-0 ruststand.

Na rust toonde Ouderkerk met drie wissels veel meer sprit, strijd en aanvallend vernuft. De ploeg van trainer Mitchel en leider Niels vocht zich terug in de wedstrijd met een rappe treffer. Dat smaakte naar meer en al duurde het even voor de aansluitingstreffer daadwerkelijk viel. Op een door HBC afgeslagen aanval volgde een acrobatische omhaal van een Ouderkerkse middenvelder die vervolgens via de HBC-defensie viel voor de voeten van een van de Ouderkerkse aanvallers en dus 3-2. De scheidsrechter wees ook naar de middenstip ter bevestiging. Althans… dat dacht s.v Ouderkerk. De HBC-clubgrensrechter en tevens speler van het team dacht daar anders over met het vlaggen van buitenspel. De scheidsrechter honoreerde dit vlagsignaal en keurde de treffer dus alsnog af. Een uiterst weinig gelukkig besluit van de leidsman deze middag.

Wel van importantie. Waar juist een aandringend en beter spelend SVO JO19-1 de wedstrijd naar hun hand wist te zetten werd het na deze scheidsrechterlijke dwaling een zeer gespannen sfeer in het veld met veel onderbreking door geveinsde blessures of krampaanvallen aan HBC kant en een getergd aanvallend s.v. Ouderkerk JO19-1. Ouderkerk bracht nog twee wissels in om het tij te keren. Helaas.

Na het eindsignaal  volgden er nog wat onvriendelijkheden en opstootjes met duw en trekwerk tussen spelers en zelfs blijkbaar extern bevriende HBC-sympathisanten.Een anticlimax van deze middag. En een 3-1 verlies. Op naar volgende week waar RKVIC thuis wacht. NB: voetbal met gedrevenheid, wil om te winnen en goed uitgerust/fit zijn is en blijft de sleutel tot succes!!!