BestuursmededelingenLaatste nieuws

Raadpleging: overstap selectie zondag naar zaterdag

Het bestuur van sv Ouderkerk is al sinds maart 2022 via diverse kanalen in contact geweest met de KNVB over een andere poule indeling. Waar het tweede nog wedstrijden had in bv Utrecht zitten zij nu wel in de “Amsterdamse” regio. Het eerste is echter ingedeeld met ploegen uit Rotterdam, Voorschoten en Delft plus aan de andere kant Amersfoort, Utrecht en Leusden.

Ondanks het aandragen van oplossingen heeft sv Ouderkerk geen enkele medewerking vanuit de KNVB ontvangen. Gevolg: spelers, supporters, bestuur en vrijwilligers zijn enorm teleurgesteld. Bijkomend effect is dat maar weinig supporters uit de genoemde regio’s de vele kilometers zullen overbruggen waardoor er een lagere kantineomzet is, benzine- en reiskosten toenemen etc..

Op basis van de huidige poule indeling denken meerdere selectiespelers en vrijwilligers er nu over om te stoppen omdat het nog meer vrije tijd gaat kosten. Kortom, ons bestaansrecht staat hiermee op het spel. Dan is er nog een andere beweging en dat is de trend van de laatste jaren dat verenigingen overstappen van de zondag naar de zaterdag als selectie speeldag. Hiermee wordt deze speeldag weer aantrekkelijker en is de zondag voor bv het gezin.

Als wij zogenaamd horizontaal willen overstappen van de zondag naar de zaterdag, lees we blijven dan in dezelfde klasse als geëindigd in mei 2023, moet dat verzoek nu voor 1 september 2022 ingediend worden bij de KNVB. De kans op wedstrijden in onze regio is daarmee veel groter. Officieel moet dit besluit voorgelegd worden aan de leden in de ALV van december 2022, maar dan zijn we dus te laat met het verzoek.
Dit is de reden dat we de raadpleging nu via een enquête willen voorleggen via de website aan de leden, via de selectie en via de commissies van sv Ouderkerk. Met het resultaat gaan we voor 1 september in gesprek met de KNVB.
Ons verzoek is daarom ons te helpen met deze raadpleging en gebruik te maken van de enquête.

Het invullen kost slechts 1 minuut.