Dringend verzoek andere klasse sv Ouderkerk West 1

Aan Theo Jansen medewerker wedstrijdzaken KNVB

Beste Theo,

Ontluistering, teleurstelling en boosheid. Dat zijn de gevoelens die overheersen bij spelers, begeleiding en supporters van sv Ouderkerk.

Daar waar wij als bestuur van de club eerder een nadrukkelijk verzoek bij de KNVB hadden neergelegd om het eerste zondag elftal in een poule te plaatsen met clubs uit de regio is de nieuwe indeling een ware ramp. Met clubs uit Delft, Voorschoten en zelfs Rotterdam zijn de afstanden voor onze welwillende vrijwilligers, supporters en spelers nog dramatischer geworden als dat het al was. Wij spelen al jaren in de Utrechtse afdeling terwijl wij 2 km van de Arena liggen. Een Amsterdamse poule met Haarlem is dan toch veel logischer?

Als gevolg van de nieuwe indeling overwegen spelers en begeleiding alsnog te stoppen, daarnaast geven supporters aan de uitwedstrijden niet meer te zullen bezoeken vanwege reistijd, kosten en het gebrek aan binding met het overgrote merendeel van de teams uit de poule. Ons voortbestaan staat echt op het spel na de moeilijke Corona jaren.

Is dit wat de KNVB wil bereiken? Zijn er dan echt geen andere mogelijkheden? Wij denken van wel! Plaats alle clubs uit Amsterdam eo uit de 3e klasse in 1 poule, dat zijn al bijna 10 clubs, voeg er daar 2 of 3 uit Haarlem bij en het probleem had er niet hoeven zijn.

Hierbij het dringende verzoek de indeling van West1 klasse 3 D in heroverweging te nemen dan wel mee te denken aan een oplossing voor dit probleem. Wij zouden in 3 C kunnen, en laat een promovendus eens in Utrecht en omstreken spelen. Of een ploeg uit 3C naar 3A en wij bij 3C.

Bij voorbaat dank.

Met sportieve groet,

Namens het bestuur van sv Ouderkerk

Sander Toussaint, Secretaris en Cees de Wit, Voorzitter

5 gedachten over “Dringend verzoek andere klasse sv Ouderkerk West 1

• Mark van Beusekom

Naar Rotterdam reizen is ook niet bepaald duurzaam.

Beantwoorden
  • Kan het me helemaal voorstellen,echter ik geef u weinig kans,daar de arrogantie bij vele medewerkers van de KNVB erbarmelijk is.Het is net het gemeentehuis,daar zal je het ook nooit winnen.

• Willem muilenburg

Helaas Ouderkerk SV, ondanks de mooie verhalen over duurzaamheid bij de KNVB, stuurt ze het meerendeel van de clubs dwars het land in. Allemaal extra kilometers, CO2 uitstoot. Of ze doen het juist om de supporters te weerhouden hun club in uitwedstrijden aan te moedigen. Dat scheelt nl. heel veel kilometers, brandstof en CO2 uitstoot. Ze zijn dus duurzamer dan ik dacht

Beantwoorden
  • Gewoon een bus huren, geld zat en het is nog gezellig ook!

Beantwoorden
    • Ben jij soms de hoofdsponsor voor de bus twee wekelijks.