Mauro Turkenburg Technische Jeugdcoördinator Onderbouw

De Jeugd Commissie is zeer verheugd te melden dat er met Mauro Turkenburg overeenstemming is  bereikt over de rol van Technisch Jeugdcoördinator voor de Onderbouw bij sv Ouderkerk. In deze rol zal Mauro zich vol inzetten voor onze Onderbouw Jeugd (meisjes en jongens vanaf “De Vosjes’ tot en met Onder-12). Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Gerard Sieverding, die de rol vervult van Praktijk Begeleider Onderbouw.

Mauro heeft vorig jaar zijn UEFA C Youth-diploma in ontvangst mogen nemen. Dit diploma, vroeger bekend als TC 3, is een mooie beloning voor zijn harde werken. Mauro heeft deze cursus gevolgd vanuit zijn opleiding aan de Sportacademie van Amsterdam. Daar is hij opgeleid tot Sport- en Bewegingscoördinator met als keuzedeel: Trainer-coach.

Naast zijn onbetwiste vakkennis is het goed om te weten, dat Mauro naast de rol binnen sv Ouderkerk, ook aan de weg aan het timmeren is op het gebied van het trainerschap. En is om die reden ook regelmatig te vinden op de velden van FC Volendam om talenten daar te begeleiden. Een mooie bijkomstigheid voor sv Ouderkerk is dat wij de verdere kennis die Mauro opdoet bij een Betaald Voetbal Organisatie (BVO) ook kunnen inzetten!

Wat houdt de rol van TJC exact in binnen sv Ouderkerk?

De TJC draagt de visie en kernwaarden uit van de vereniging en zorgt ervoor dat het jeugdkader werkt met de opleidingsvisie (trainingswijze, speelwijze en begeleiding) die vanuit de vereniging is opgesteld. De TJC bewaakt het proces van talentontwikkeling en talentherkenning in zijn eigen bouw. De TJC is gericht op de ontwikkeling van de jeugdopleiding van de vereniging. De TJC begeleidt trainer/coaches en teambegeleiders voornamelijk op technisch gebied.

Namens de Jeugdcommissie willen we Mauro en Gerard  veel succes wensen bij de Onderbouw, en vooral ook veel (voetbal) plezier!

Voorzitter Jeugdcommissie

Ronald van Tetterode