SV OUDERKERK JO17-1 WINST OP AFC-ELFJES

Op het einde van deze lekker zonnige zondagochtend verscheen een getergd S.V. Ouderkerk JO17-1 aan de aftrap voor de wedstrijd tegen koploper AFC uit Amsterdam. Altijd een mooi affiche dat garant staat voor een beladen voetbalduel tussen twee verenigingen die goed voetbal hoog in het vaandel hebben staan. Zo ook weer vandaag. De boys en power-girl van trainer Shaam en leider Niels hadden iets recht te zetten na de domper van het 2-2 gelijkspel van donderdagavond tegen Diemen. En AFC wilde natuurlijk hun koppositie verstevigen met winst op de blauwwitte brigade.

De bezoekers lieten daar ook geen gras over groeien. Met verzorgd aanvallend combinatievoetbal werd S.V. Ouderkerk JO17-1 teruggedrukt op eigen helft. De thuisploeg vocht zeker terug maar liet zich sporadisch zien op de helft van de tegenstander. Die kwamen dan ook na een minuut op twintig op voorsprong.

Ouderkerk was wakker geschud en toonde veerkracht. Met veel passie en strijd vocht de thuisploeg zich terug in de wedstrijd. Tot hier en niet verder viel van de koppies af te lezen. Ouderkerk beloonde zich voor hun daadkracht met de gelijkmaker.

Het team van trainer Shaam en Niels lieten na dit doelpunt vooral zien dat er nog veel meer rek in het team zit door geloof in eigen kunnen. Het tempo ging nog meer omhoog en het flitsende combinatievoetbal kwam weer terug. AFC was zichtbaar verrast en wist zich geen raad met de opgang gekomen Ouderkerkse stoomwals die over hen heen denderde. Het bleef slechts 3-1 bij rust in het voordeel van Ouderkerk.

Na rust probeerde AFC zich te herpakken. Dat lukte een minuut of tien maar toen Ouderkerk weer over enkele schijven pijlsnel een uitval met succes afrondde was het Amsterdamse verzet gebroken. De frustratie en waarschijnlijk ook de verwondering over de onverwacht heftige tegenstand van de blauwwitte brigade was bij de Amsterdamse opponent groot. Ouderkerk was nog niet tevreden en benutte het momentum om het doelgemiddelde te optimaliseren. Waar AFC tot op heden een sporadisch tegendoelpunt kreeg te verwerken vlogen er nu opeens vijf om de oren van de Amsterdamse opponent met meerdere nummers 11 in de gelederen (= knipoog naar de aanhef). Resultaat van deze wedstrijd: het heroveren van de koppositie door s.v. Ouderkerk JO17-1.

Een puike sportieve prestatie van de boys en power-girl met…. vooruit dan maar weer… de complimenten aan Sander voor zijn wonderschone vrije trap in de eerste helft (de 2-1 voor SVO), het solide centraal verdedigingsblok Koen en Wouter en de prima coaching en neerzetten van spelers door het duo Koen en keeper Martin. En last but not least de voortreffelijke leiding van jeugdige KNVB-scheidsrechter…. Een verademing en dat mag ook wel ’s gezegd zijn! Op naar volgende week…