PUNTJE VOOR SV OUDERKERK JO17-1

De statistieken analyserend lijkt de conclusie legitiem dat doordeweekse inhaalwedstrijden niet aan s.v. Ouderkerk JO17-1 zijn besteed. Gisterenavond 8 april stond de inhaalwedstrijd tegen Diemen op het programma. Best een bijzonder fenomeen op zich. Waar zo goed als alle ploegen hun wekelijkse wedstrijd op zondag gewoon kunnen spelen zijn de afgelopen 2 tot 3 seizoenen de normaal op zondag ingeplande wedstrijden tegen Diemen altijd op verzoek van die ploeg verschoven om wat voor reden dan ook. Zo ook nu weer. Zij het dat er dan conform KNVB-regels verplicht binnen 14 dagen moet worden ingehaald. En zo stond de regioderby dus gisterenavond op het programma. De inleiding op wedstrijd gaat helaas nog verder. De door de KNVB aangestelde scheidsrechter was zonder enig bericht niet komen opdagen. Daar sta je dan als twee teams klaar voor de aftrap. Wat een gedoe en geregel voor betrokkenen om een in principe lekker jeugdwedstrijdje te moeten doen laten plaatsvinden. Vervolgens ook nog ’s een wolkbreuk…. En dan was daar opeens Robert Kops die uit de stortbuien tevoorschijn opdook als redder in nood om de wedstrijd te fluiten.

Met enkele niet geheel fitte spelers in de gelederen en twee afwezigen in verband met blessures ging de wedstrijd van start. Een straffe harde wind schuin over het veld en onophoudelijke regenbuien waren een vast gegeven voor beide partijen alsmede een uitdaging hoe met deze omstandigheden om te gaan qua tactiek, spelinzicht en balbeheersing. De ingrediënten zouden het wedstrijdverloop in ieder geval zeer onvoorspelbaar maken. Gedurende de eerste helft nam de blauwwitte brigade van trainer Shaam en leider Niels steeds meer initiatief met vertrouwd spelbeeld hetgeen na een minuut of 20 resulteerde in de 1-0 voorsprong. Nog geen 2 minuten laten stond het alweer gelijk door nonchalance in het elkaar toespelen van de bal…. En te kort pasje werd door Diemen onderschept en wellicht tegen de op dat moment veldverhouding in afgestraft.

Ouderkerk werd wakker en draaide de Diemense opponent de duimschroeven aan tot het rustsignaal. Inmiddels stond de 2-1 voorsprong in Ouderkerks voordeel genoteerd. Althans… als uw verslaggever dit zich nog juist weet te herinneren. De 2-1 voor Ouderkerk kon ook goed na rust gevallen zijn.

Het spelbeeld in de tweede helft veranderde aanzienlijk. Diemen ging steeds meer domineren met verzorgd voetbal en combineerden zich vlotjes richting doel van keeper Martin. Ouderkerk stelde daar steeds minder wordend voetbal tegenover. Veel duels werden verloren, het goede combinatievoetbal uit de voorbije partijen was ver te zoeken en de bal werd steeds meer in het luchtledige weg geknald.

Met en de wind tegen en daardoor het inleveren bij de tegenstander riep Ouderkerk het onheil over zichzelf af. Door goed keeperswerk en verdedigend ingrijpen van de Ouderkerkdefensie bleef de Diemense gelijkmaker lange tijd uit. Tot vlak voor het einde. Het zal wel gelegen hebben aan de zoveelste stortbui welke ieder zicht ontnam zodat het vlagsignaal voor buitenspel namens de Ouderkerk-grensrechter niet werd opgemerkt. De inzet van de Diemense spits kon nog tot corner worden verwerkt via een uiterste krachtsinspanning. De corner zelf werd door de wind meegenomen en zeilde langs bijna iedereen aanwezig voor het doel van Ouderkerk voorbij, maar kwam wellicht onbedoeld op een Diemens hoofd. En dat betekende vlak voor het eindsignaal helaas voor Ouderkerk dus de gelijkmaker van Diemen.

Op naar zondag waar wederom thuis koploper AFC wacht inclusief een geheim wapen…. Wat dat is… komt u zelf zondag kijken. Om de koppositie te heroveren is de opdracht voor s.v. Ouderkerk JO 17-1 simpel: winnen!!!