Wedstrijdverslagen

KERMISINVLOEDEN 2-2

Enige relativering is op zijn plaats. Iedereen is z’n feestje gegund. En de kermis was niet de enige factor van betekenis voor het puntenverlies van vandaag namens de JO17-1 uit tegen Buitenveldert JO17-1. Waar vroeger de KNVB nog wel ’s rekening hield met meivakanties of tegenwoordig ploegen met grote regelmaat wedstrijden om wat voor oorzaak dan ook laten verschuiven gaat Ouderkerk dus altijd voetballen.

Zo ook vandaag. Ondanks het ontbreken van enkele key-spelers i.v.m. vakantie of andere reden werd koers gezet naar het altijd taaie Buitenveldert. Met versterking uit de Onder 16-1 in de gelederen van trainer Shaam en leider Niels. De wedstrijd startte voortvarend voor s.v. Ouderkerk. Twee vlot combinerende ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd. Ouderkerk had organisatorisch grote moeite met het 4-4-2 systeem van Buitenveldert en kreeg geen vat op de roterende aanvallende centrale middenvelders. Afronden was echter gelukkig geen kwaliteit van de Amsterdamse opponent.

Ouderkerk zette daar enkele zeer vlot lopende snelle uitvallen tegenover. Met name het centrale duo achterin van Buitenveldert wisten zich geen goed raad hiermee hetgeen leidde tot kansrijke situaties. Een van die Ouderkerkse aanvallen werd verzilverd en zo kwam op een prima uittrap van keeper Martin Ouderkerk JO17-1 op 0-1 voorsprong.

Helaas speelde de geleverde inspanning op Ouderkerker Kermis de avond voorafgaand gaandeweg de eerste helft parten. Het werd een opgave voor diverse Ouderkerkse sterkhouders om het spel van Buitenveldert bij te benen en dat was te merken bij rust: 2-1 voorsprong voor de thuisploeg. Een achterstand die de Ouderkerkse aanhang zag aankomen.

Na rust trachtte Ouderkerk de rug te rechten. Dit ging moeizaam omdat wederom bij diverse spelers de koek simpelweg conditioneel op bleek. In de Buitenveldert gelederen deed nu ook het gerucht “Ouderkerker kermis” de ronde en die mannen roken hun kansen. Er ging het nodige rakelings naast én het mag worden gezegd dat keeper Martin gelukkig zeer solide stond te keepen.

Op coaching van trainer Shaam en leider Niels werd in het laatste kwartier al het mogelijke er nog maar s een keer uitgeperst bij de boys en powergirl. Dat leverde zowaar de gelijkmaker op. Ouderkerk probeerde nog door te zetten hetgeen werd verstoord door een vroege vlaggetjesdag aan A’damse zijde. Natuurlijk kan iets niet juist worden geconstateerd. Echter, waar een laatste linie achteruit wordt gedwongen door opdrijvende tegenstanders en dan bij herhaling vlag omhoogsteken voor gelijkstaan op het moment van spelen blijft bijzonder. Enfin…. oorzaak zal wel de overdosis aan wedstrijdspanning zijn geweest. Niet dat s.v. Ouderkerk JO17-1 het verdiend had om te winnen want dat zou het spel c.q. de weerstand van de tegenstander te kort doen. Draaimolen, botsauto’s, laat VH-bezoek, afwezigheid van key-spelers en een goed spelende tegenstander waren de ingrediënten voor het puntverlies van vandaag. Jammer als dat roet in het eten zou gooien mbt een potentieel kampioenschap. Hopelijk toch wat leergeld richting de pot van volgende week.