WINST OVERTUIGEND SV OUDERKERK JO19-1 ZATERDAG

Deze zonnige zaterdagmiddag stond de broedertwist met Amstelveense buurman RKAVIC op het bekerprogramma. Voorafgaand was er al tegen elkaar geoefend en dat bracht de mannen van trainer Mitchel en leider Niels een krappe 1-0 zege. RKAVIC had daarentegen de Ouderkerkse tegenstander van vorige week – te weten HBC – met duidelijke cijfers voor de beker verslagen. Waar s.v. Ouderkerk het juist vorige week in Heemstede in de eerste helft liet afweten.  Beide ploegen waren vooral overtuigd van eigen kunnen en van het pakken van de volle drie punten deze middag.

De eerste tien minuten was het aftasten aan beide kanten. Verkennende spelmomenten over en weer op beide helften zonder dat de doelmannen op hun kunsten werden getest. Waar s.v. Ouderkerk vorige week na aanvang steeds verder wegzakte door tegen zichzelf te voetballen steeg de blauwwitte formatie deze middag naar een steeds hoger niveau. Met goede opbouw via vloeiende combinaties ging de bal in hoog tempo rond en werd het publiek getrakteerd op attractief aanvallend voetbal waarbij Ouderkerk RKAVIC steeds meer het nakijken gaf. Na zo’n minuut of twintig in de wedstrijd kon de voorsprong voor de blauwwitten dan ook niet uitblijven en was de 1-0 voorsprong een feit.

Het Ouderkerkse team verdiende in deze fase alle lof voor het hoge tempo waarin RKAVIC werd weggespeeld. Desondanks bleef een hogere score uit; veel pogingen gingen over en naast. Ruststand dus 1-0 voor de thuisploeg.

Na rust een vergelijkbaar spelbeeld. Ouderkerk heerste en dicteerde; RKAVIC hield vooral tegen en kwam er sporadisch uit. De 2-0 voorsprong volgde na een reeks van aanvallen. Meer Ouderkerkse doelpunten lagen in de lijn van de verwachting bij het publiek langs de lijn. Echter, een onverwachte doorgeschoten bal belandde uiteindelijk op de Ouderkerkse paal en voorkwam zo de Amstelveense aansluitende treffer. Een wakker geschud Ouderkerk deed dit kort daarop na en ook hier was de paal “too much”. Zo ook de Amstelveense goalie die de schade tot een minimum beperkte en echt goede Ouderkerkse kansen op meer wist te neutraliseren.

Einduitslag dus een regelmatige 2-0 winst bij een voor spelers en publiek zeer vermakelijk potje voetbal. Op naar volgende week waar in Amstelveen bekerkoploper Heemraad wacht.