ZEVENKLAPPER SV OUDERKERK JO17-1

Eind deze ochtend werd koers gezet naar Watergraafsmeer waar de mannen en powergirl van trainer Shaam en leider Niels om 11.15 uur de strijd zouden aanbinden met Zeeburgia JO17-1.

Waarschijnlijk was het te wijten aan de ligging van het complex aan het spoor dat de wedstrijd uiteindelijk begon met 20 minuten vertraging. Of was het tactiek van de thuisploeg om de blauwwitte brigade uit evenwicht te brengen…. De eerste twintig minuten lieten twee aan elkaar gewaagde ploegen zien die elkaar met verzorgd en goed opbouwend voetbal bestreden.

In minuut twintig was het voor s.v. Ouderkerk JO17-1 welletjes. Zoals tijdens recente wedstrijden getoond is de opbouw via de linies efficiënt en voor tegenstanders moeilijk vat op te krijgen. Het spel verloopt over enkele schijven die met het gezicht naar voren staan opengedraaid en de bal voor hen krijgen aangespeeld zodat er meteen richting doel van de tegenstander kan worden opgetrokken. Tegenstander Zeeburgia lieten een opbouw zien waar spelers meestal in de bal kwamen lopen met hun gezicht naar het eigen doel. Bij aanname moesten spelers dus vaak een draai van 180 graden maken om vervolgens de richting naar het Ouderkerks doel in te slaan. Met alle risico’s van balverlies doordat Ouderkerk verdedigend fel bovenop (in de rug) hun tegenstanders jaagden.

Een aanval op snelheid leverde de 0-1 op. Fel jagen door de Ouderkerkse aanval op Zeeburgia verdedigers leverde balbezit op en met een vernuftig steekpasje werd de bal vervolgens strak ingeschoten; 0-2. Een onachtzaamheid achterin bracht Zeeburgia terug in de wedstrijd; 1-2. Daar het een teamprestatie betreft worden in de JO17-1 wedstrijdverslagen vaak geen namen genoemd. Maar…. Het schot van zo’n 20 meter dat de 1-3 betekende vanaf links strak en geplaatst in de rechterkruising van Jazz Fust na een eigenlijk afgeslagen aanval was van ongekende schoonheid. En kenmerkend voor het geloof in eigen kunnen wat al weken wordt geëtaleerd.

De tweede helft was een nog betere voortzetting van de eerste helft. SV Ouderkerk viel aandat het een lieve lust was. En als we dan bezig zijn verdient ook het goeie uitgespeelde doelpunt van Koen Lodewijk vermelding. Zeer gegund aan deze speler die met immer grote inzet zijn spelminuten maakt.

De uiteindelijke 1-7 winstpartij was nog een magere afspiegeling als we het aantal kansen namens s.v. Ouderkerk bekijken. Dubbele cijfers namens blauwwit had echt niet vreemd geweest. Sowieso een knappe sportieve prestatie behaald tegen een beslist behoorlijk voetballende tegenstander. S.V. Ouderkerk 17-1 was vandaag voor Zeeburgia 17-1 simply too much. En daar mogen spelers, trainer en leider met recht trots op zijn. Na afloop was de uitgelaten stemming in de kleedkamer meer dan terecht….

Op naar donderdagavond wanneer Diemen in Ouderkerk op bezoek komt. Liefhebbers van lekker jeugdvoetbal c.q. aanhangers en leden van Ouderkerk zijn van harte welkom om zelf ’s naar de boys en powergirl van s.v. Ouderkerk JO17-1 te komen kijken!!!