Wedstrijd was net zo treurig als het weer

Verdorie wat vroeg, zeg. Vanochtend om 08:20 uur verzamelen is geen pretje voor de tieners van JO17-2. Het komt met bakken uit de hemel, helaas kunstgras, dus de wedstrijd wordt echt niet geannuleerd. Vandaag tegen GeuzenMiddenmeer.

Sv Ouderkerk loopt als eerste het veld op om warm te lopen. Ze hebben er zin an! Helaas is de keeper Tjelan ziek. Sjors heeft zich opgeworpen als keeper vandaag. Lekker enthousiast jong.

Bert de coach zit in België, dus de tweede coach, Erwin, neemt zijn honneurs waar. We gaan beginnen! Het publiek zit buiten in de regen op een bankje, onder een afdakje. We willen toch wel de wedstrijd goed meemaken. We willen de jongens toejuichen een aanjagen.

Sjors is lekker aanwezig op goal. Hij houdt behoorlijk wat tegen. Helaas toch na 10 min de 1-0 van GM. De jongens zelf zeiden in de kleedkamer: deze gaan we winnen! Dus we gaan ervan uit dat svo nog gaat scoren straks. Net voor de rust een mooie boogbal van de tegenpartij over Sjors heen. 2-0 voor GM. Jammer…

Rust is geweest, Jordi loopt helaas een blessure op en gaat er uit. Kort daarna 3-0 voor GM door een voorzet en harde kopbal. Door een situatie op het veld waarbij Rafaël betrokken is, is Rafaël niet blij met de beslissing van de scheids. Hij krijgt geel en moet 5 minuten afkoelen op de bank. Hij moppert te veel en de scheids was er klaar mee. Terecht? Geen idee, was slecht te zien of te horen vanuit onze positie. Maar Rafaël is nooit zo’n druktemaker.

Weer een oneerlijke penalty tegen. Door tackles van Thijmen en Jesper (beide op de bal) in het 16-meter gebied, vond de scheids dat dit een penalty was. Inmiddels 6-0 achter. De jongens worden nu toch wel aardig gefrustreerd, waarom verliezen ze toch steeds zo dik? Zijn ze te hoog ingedeeld? Waarom draait het niet lekker? Ligt het aan de opbouw? Moeilijk te zeggen. Misschien dat de jongens daar wel een mening over hebben… Vanuit het publiek is goed te zien dat ze willen opbouwen vanuit achterin. Op zich erg goed en niet van die nutteloze ballen naar voren. In het opbouwen moeten ze elkaar nog wel weten te vinden. Er wordt toch best de bal veel verloren achterin en dat wordt vaak afgestraft met een tegengoal.

Even later wordt ook Jop eruit gestuurd! Wat gebeurt hier? Ook hij geel en 5 min afkoelen. De scheids is een beetje partijdig en buitenspel is niet zijn sterkste punt om voor te fluiten. Maar goed, het team moet echt bij hunzelf te rade gaan. Mooie evaluatie voor de trainingsdagen!

Eindsignaal klinkt, het is 6-0 gebleven en ze gaan teleurgesteld naar huis. Nog maar 2 wedstrijden te gaan dit najaarsseizoen. Wel weinig wedstrijden. Erg jammer. Mede door het slechte weer en de verloren wedstrijd werd het een treurige dag. Na de wedstrijd ben ik naar Ajax – FC Utrecht geweest. Nou, mijn dag kan niet meer stuk. het mag weer! Wel wennen, al die mensen zo dicht naast je. Je wilt ruimte, omdat je dat zo gewend bent nu. Ik loop naar vak 20 (ingang M) en zoek onze stoelen. De wedstrijd begint 14:30 uur. Ook deze wedstrijd ging niet lekker. Helaas ook verloren met 0-1. De dag kon niet droeviger voor mij. Volgende week nieuwe wedstrijd en nieuwe kansen! Zo moeten we dit maar zien.

Erwin, bedankt voor het coachen van de jongens. Zal niet makkelijk zijn geweest. Bert, ik hoop dat je genoten hebt in België. En Masja (ouder Lennox) bedankt dat je de wastas hebt meegenomen, terwijl het mijn beurt was ;-). Tot volgende week! Dan weer thuis wedstrijd tegen Pancratius en de laatste wedstrijd op 17 oktober 2021 tegen AFC IJburg.

Sascha van der Laak