Wedstrijdverslagen

WEDSTRIJD MET 2 GEZICHTEN

Vandaag stond de wedstrijd thuis van SV Ouderkerk JO17-1 tegen Diemen JO17-1 op het programma. Een mooi affiche van twee ploegen uit de regio die altijd aan elkaar gewaagd blijken te zijn. Dat was ook vandaag het geval.

De twee ploegen verkenden elkaars kracht en kunnen zo’n beetje de eerste 20 minuten. Het spel golfde aardig op en neer. Na deze fase nam SV Ouderkerk wat meer het initiatief, ging een tandje hoger spelen waarbij goed oog was voor de organisatie. Linies bleven compact op elkaar spelen en er werd naar hartenlust rondgetikt met in positie roulerende voorhoedespelers en middenvelders.

Tegenstander Diemen had met het zeer beweeglijk Ouderkerks spel zichtbaar moeite en trachtte dit te compenseren met fysiek spel. Het was hen echter teveel van het goeie en via onvervalst one touch play kwam via een pracht voorafgaande actie de voorzet van rechts en was het Willem die de bal in het netje legde. Op deze rechterkant lag trouwens heel veel ruimte die niet altijd werd benut simpelweg omdat SV Ouderkerk heel veel over links opbouwde.

Via de linkerkant kwam ook enigszins pardoes de 2-0 tot stand…. Een pass die eigenlijk aan Steven voorbij leek te gaan nam hij vervolgens een beetje onverwachts in 1 keer op zijn schoen en uit die draai vloog de bal prachtig in het doel. Op basis van het vertoonde spel een terechte 2-0 voorsprong bij rust.

Bij aanvang van de tweede helft waren er in rap tempo 4 wissels hetgeen de organisatie van SV Ouderkerk wat verstoorde. Daarbij joeg Diemen veel feller op de bal en drong de Ouderkerkse defensie verder naar achteren richting het eigen strafschopgebied. De afstand tussen de Ouderkerkse linies werd groter en als gevolg moest er meer gelopen worden cq gestreden worden voor balbezit.

De tweede helft verliep dus voor SV Ouderkerk een stuk moeizamer zij het dat met name de achterhoede (Koen, Wouter, Dennis, Jazz en keeper Martin zich uitstekend verweerden en rustig bleven. Er was nog wel een balletje op de lat en wat schoten op het doel maar van echte benauwde momenten was verder geen sprake. Omdat de blauwwitte linies niet meer zo compact aansloten werd door SV Ouderkerk vooral de lange bal gehanteerd. Opzich opmerkelijk omdat juist SV Ouderkerk O17-1 diverse uiterst balvaardige middenvelders in de ploeg heeft.  Enfin, de opportunistische lange bal leverde halverwege die tweede helft dan toch de 3-0 op door Steven op een prima dieptepas van Sander. Daarna nog heel veel strijd met een welliswaar aandringende tegenstander die dan toch niet in staat bleek om doelpunten af te dwingen. En zo konden keeper, spelers en staf SVO JO 17-1 wederom na de 0-5 bij RKDES uit Kudelstaart een cleansheet met winst van 3-0 tegen Diemen bijschrijven.

Een lekkere uitslag dat het supporteren door ouders en familie in de regen dubbel en dwars waard was!!!