SV OUDERKERK O23 – SV HILLEGOM O23

Vanavond ging na een verplichte pauze van twee seizoenen door Corona de midweek Univé JSC Competitie weer van start. Zoals bij eerdere berichten aangegeven veelbelovende mooie competitie met sterke tegenstanders.

De bezoekers Hillegom spelen met hun eerste team 1e klasse KNVB en de 19-1 op divisieniveau. Zoals we allemaal weten speelt Ouderkerk 1 3e klasse en de 19-1 ook divisieniveau. Interessant dus om te zien hoe de blauwwitten zich met dit team uit de bollenstreek de krachten konden meten.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen… s.v. Ouderkerk wist de huid duur te verkopen. Waar het de eerste fase van zo’n twintig minuten na start van het duel even wennen was aan het hoge tempo van de balvaardige tegenstander bood Ouderkerk richting het laatste kwartier van de eerste helft steeds beter tegenstand via snelle uitvallen over met name de linkerkant. Het spel golfde in hoog tempo heen en weer waarbij beide ploegen eigenlijk weinig in elkaars 16 meter kwamen. De 0-1 ruststand in het voordeel van de bezoekers kwam zo’n kwartier voor rust een beetje pardoes tot stand. Een aanval over rechts werd wat slapjes verdedigd en de opvolgende niet al te lastige voorzet werd helaas binnengelopen met een simpel tikkie.

De tweede helft liet heel veel strijd en steeds betere opbouw zien namens Ouderkerkse zijde. Tegenstander Hillegom vond dit lastig voetballen. De ploeg liet zich terugvallen tot op eigen helft. Via steeds minder goed uitgevoerde rappe uitvallen werd geprobeerd richting het Ouderkerks doel op te stomen. De Ouderkerkse verdediging kwam echter niet in noemenswaardige problemen.

Het was meer en meer de verdienste van het met veel inzet spelend Ouderkerk O23 dat de druk op het Hillegoms doel werd opgevoerd. Helaas bleef het laatste zetje op resultaat keer op keer uit. Bij een van de sporadische Hillegomse uitvallen (of was het uit een corner) werd de bal niet adequaat door Ouderkerk weggewerkt en vloog de bal via een soort van uiterste krachtsinspanning/omhaal in het Ouderkerks doel 0-2. Dat was onverwachts en ff slikken. Ouderkerk toonde karakter en voerde de druk nog ’s extra op. De aansluitingstreffer hing in de lucht. Die viel ook maar jammer genoeg zo’n 5 minuten voor tijd na flink doorzetten namens de Ouderkerkse voorhoede. Het leverde ook een blessure op. Ouderkerk bleef doorgaan met druk zetten en was gewoon sterker dan de opponent uit Hillegom. In alle ijver liepen spelers zichzelf af en toe voorbij en er vlogen de nodige ballen naast en/of over. Waar een gelijkspel best wel was verdiend bleef de gelijkmaker ondanks een paar aardige kansen in de slotminuten helaas uit. Einduitslag van deze vermakelijke potvoetbal in de barre regen: 1-2 in het voordeel van Hillegom. Op naar de volgende wedstrijd!