SV OUDERKERK JO19-1 ZATERDAG UITGEBEKERD

De harde kern van supporters van s.v. Ouderkerk JO19-1 zaterdag verkoos deze avond de bekerwedstrijd van de Blauwwitten tegen landelijk divisionist WVHEDW JO19-1boven de kraker Bayern München tegen Paris St Germain. Met de stille hoop op een soort van Spakenburg fenomeen.

Om 20.00 uur werd er afgetrapt. S.V. Ouderkerk startte in een verdedigend ingestelde 1-5-2-2-1 opstelling om een verwachte stormloop namens de voetbalvaardige Amsterdamse bezoekers te kunnen ontregelen. WVHEDW zette bij aanvang dan ook hoog druk. Al tijdens de eerste helft nam het Amsterdams initiatief in rap tempo af en kreeg Ouderkerk meer vat op het spel van hun tegenstander. Er werden her en der zelfs wat aanvallende plaagstootjes uitgedeeld.

Toen de toeschouwers het idee kregen dat het allemaal wel meeviel met de kwaliteiten van de landelijk divisionist en er eigenlijk twee gelijkwaardige teams op het veld stonden kwam WVHEDW via een juweel van een weliswaar zondagsschot ‘out of the blue’ op voorsprong. Dat was even slikken voor de boys. Echter, vanuit een goede organisatie werd er geconcentreerd doorgevoetbald door de mannen van trainer Mitchel en leiders Niels en Edwin. Dat resulteerde in een prima aanval over uiteindelijk de linkerflank. De strakke harde voorzet van links werd prima ingetikt en zo werd het op dat moment qua spelbeeld voor Ouderkerk verdiend 1-1.

Op naar de rust dacht iedereen. En dan toch weer plots opgeschrikt door een onverwacht schot namens WVHEDW in een curve van afstand – dat dit keer houdbaar leek – maar net als de eerste goal pardoes in de bovenhoek van het Ouderkerks doel belandde. Ruststand dus 1-2 in het voordeel van WVHEDW.

De tweede helft toonde twee aan elkaar gewaagde ploegen. Een aanvallend WVHEDW met een wat meer afgewogen opbouw. Waar de bal over diverse schakels rondging. Versus Ouderkerk met meer opportunistisch voetbal. Met het hanteren van de lange bal naar voren. Het spel ging op en neer. Zonder dat er namens beide ploegen echte doelrijpe kansen werden gecreëerd. Niets om zenuwachtig over te worden.

Omdat Ouderkerk achter stond werd er nog iets van een slotoffensief verwacht om de kans op ‘doorbekeren’ concreet te maken via 1 laat staan een 2e treffer. Dat gebeurde helaas niet. De krachten bij Ouderkerk namen af en de krampgevallen toe. De Ouderkerkers kwamen zelfs met 10 man te staan in de laatste minuten. Het overtal werd door WVHEDW geslepen uitgenut. Waar in eerste instantie bij een snelle counter namens WVHEDW de Ouderkerkse doelman een tegentreffer met een prima reflex in de rebound nog wist te keren was het een paar tellen later bij een vergelijkbare snelle uitbraak alsnog raak.

Eindstand 1-3 in het voordeel van de Amsterdamse opponent. Leerzaam bekerpotje in doelmatigheid. Op naar zaterdag met de hervatting van de competitie. Thuis om 14.30 tegen Eemnes JO19-1.