De zaterdag 5 krijgt top 3 in het vizier!

Op een uiterst zonnige, maar ijskoude, zaterdagmiddag moest de zaterdag 5 afrekenen met het laag geklasseerde WV-HEDW. Dat het gelijkspel tegen de nummer laatst er flink in heeft gehad werd duidelijk: teleurstellende aanwinsten Glenn en Nicky werden uit de selectie gehouden omdat zij ‘geen fijne jongens zijn voor op de bank’ aldus RoG-Beats. De olijke krullenbol lijkt na zijn blessure de rol als trainer weer volledig op te eisen, en direct orde op zaken te stellen.

Maar zelfs met Rogier aan het roer werd er gewonnen van WV, en dat betekent dat de Ouderkerkers naar de 5e plek zijn geklommen. In de eerste helft had WV werkelijk waar niets in te brengen, en dit resulteerde in de 0-4 ruststand. Jesper kopte uit een corner prima raak en Beuk kon na wéér een corner van dicht bij binnen ‘rachelen’. Youri was vervolgens trefzeker met een prachtig afstandsschot in de verre hoek, en de ooit pijlsnelle aanvaller lijkt daarmee langzaam zijn vorm uit 2009 terug te krijgen. Het slot akkoord van deze prachtige eerste helft was echter voor onze Mike: met een prachtige knal, uit de draai, van een meter of 35 liet hij de keeper volstrekt kansloos.

De tweede helft kende slechts één hoogtepunt. Ooit Ouderkerks grootste talent Mitchel ‘het jachtluipaard’ melissen, die al sinds de zomer van 2019 aast op een doelpunt, wist dan eindelijk te scoren. En hoe!? De aanvaller schoot met zijn linker de bal van een meter of 25 strak het kruis in. Ouderkerk nam wat gas terug, gaf een aantal jongens rust en de wedstrijd eindigde in 2-5.

Het echte winnen moest daarna nog beginnen: de baco’s in de kantine bleken slechts €4,50…

Volgende week spelen wij thuis tegen DEVO, 12.15 mis het niet! Na afloop is er ruimte voor een meet&greet met de spelers en een gezellige derde helft met muziekbingo en DJ OneTwo47.