VERLIES MACHTELOOS SV OUDERKERK JO19-1

RKAVIC JO19-1, de buren uit Amstelveen, kwam deze zaterdag op bezoek in Ouderkerk om voor de vijfde keer dit seizoen tegen elkaar te spelen. Beide ploegen trokken twee keer aan het langste eind. Publiek en spelers zelf waren benieuwd wie vandaag als winnaar van het veld zou stappen.

De eerste helft waren beide ploegen zeer aan elkaar gewaagd. Een over meerdere schijven bouwend s.v. Ouderkerk dat door RKAVIC werd opgevangen op de helft van de A’veense buurman.

Via de counter kwamen ze in heet eerste kwartier een paar keer gevaarlijk voor het Blauwwitte doel. S.V. Ouderkerk, dat deze middag 3 aanvallers miste door blessures/afwezigheid, wat magertjes gestart deelde wat niet te verontrusten plaagstootjes uit.

Na twintig minuten namen de mannen van trainer Mitchell wat meer initiatief. Het leidde tot een aantal goede kansen. De A’veense goalie verkeerde in zeer goede doen en werd naarmate de wedstrijd vorderde een belangrijke ‘sta in de weg’. De eerste helft kende helaas voor het publiek verder geen opwindende momenten en zo werd het op z’n dooie gangetje rust: 0-0.

Na rust een initiatiefrijker RKAVIC wat duidelijk even liet zien dat ze er waren. Ouderkerk bleef steken in het spelletje wat sinds de hervatting na de winterstop het euvel blijkt. Getypeerd door vanaf het middenveld de bal laag en kort over de grond inspelen van de centrumspits, die komt teruglopen, kaatst op z’n middenvelder of verdediger, draait zich vervolgens om en sprint dan uit alle macht via het centrum richting vijandelijk doel.

Wanneer dit in variatie gebeurd met spel over de vleugels blijven aanvallende impulsen verrassend voor iedere tegenstander. Maar als je precies hetzelfde 35 keer achter elkaar doet in 10 minuten is de verrassing toch echt weg voor de tegenstander, wacht je Ouderkerk gewoon op met je centrumverdedigers en peer je de bal weg naar Verweggiestan als je ‘m te pakken krijgt. Dat gebeurde dus heel veel hetgeen de wedstrijd naar een bedenkelijk kijkschouwspel deed zakken. De vleugels gebruiken – waar nou juist veel ruimte lag – ho maar.

Een spits en een aanvallende middenvelder van RKAVIC hadden helaas voor de Ouderkerkers afdoende techniek in huis om de door hun verdedigende collega’s weggeroste ballen toch te kunnen controleren. Vervolgens gingen ze dan op avontuur hetgeen de SVO-verdediging handen vol werk opleverde.

Een van de aanvallen leek afgeslagen. Een Ouderkerk verdediger kopte de bal weg uit de zestien meter. Een RKAVIC-er kreeg de bal voor zijn voeten en bedacht zich geen moment. De bal werd van links van het doel kruiselings naar rechts ingeschoten en verdween in het doel 0-1.

Om de aansluiting met de eerste posities in de poule zeker te stellen ging Ouderkerk vol op de aanval. In alle weinig overtuigende ijver ging dat vooral ten koste van goed positioneel verdediging. Het werd dan ook nog’s 0-2 voor RKAVIC.

Het als loshangend zand Ouderkerk JO19-1 wist daar niets meer tegenover te stellen. Ongelooflijk dat de flow van voor de winterstop volledig is verdwenen. En zo ging de wedstrijd als een nachtkaars uit met het derde opeenvolgende verlies. Zodat Ouderkerk JO19-1 nu de voor hen ongekende positie van Rode Lantaarndrager inneemt.

Een koude douche voor trainer en boys. Rest niets anders dan per wedstrijd frank en vrij te gaan voetballen en trachten punten te pakken. Dat moet je dan wel als individuele speler kunnen opbrengen ten behoeve het team en natuurlijk de teamprestatie. Samen trainen en elkaar coachen en beter maken is het credo… en dan op naar de volgende pot!!!