Mitchell Huijmans wordt technisch Jeugdcoördinator Bovenbouw

De Jeugd Commissie is zeer verheugd te melden dat er met Mitchell Huijmans overeenstemming is  bereikt over de rol van Technisch Jeugdcoördinator voor de Bovenbouw bij sv Ouderkerk. In deze rol zal Mitchell zich vol inzetten voor onze Bovenbouw Jeugd (Onder-12 tot en met Onder-19). Mitchell is al jarenlang actief lid van sv Ouderkerk, naast zijn trainers bestaan binnen de jeugd, is hij ook een zeer geliefde speler bij de selectie van sv Ouderkerk. Met het aanstellen van Mitchell, zetten we als Jeugd Commissie weer een forse stap in het verder professionaliseren van onze Technische Jeugd afdeling, waarin we onze jeugd spelers en (jeugd) trainers optimaal willen ondersteunen in hun ontwikkeling!

Mitchell is in het bezit van een  UEFA C YOUTH diploma. De opleiding UEFA C YOUTH leert deelnemers om onderdelen die in de wedstrijd aanwezig zijn te vertalen naar trainingen en omgekeerd, alsmede het participeren in een club. Dit alles in de context van jeugd (O13 t/m O19). Mitchell heeft deze cursus gevolgd vanuit zijn opleiding aan de ROC Sportopleiding in Amsterdam. Daar is hij opgeleid tot organisator sport en bewegen met als keuze richting: trainer/coach UEFA C.

Wat houdt de rol van TJC exact in binnen sv Ouderkerk?

De TJC draagt de visie en kernwaarden uit van de vereniging en zorgt ervoor dat het jeugdkader werkt met de opleidingsvisie (trainingswijze, speelwijze en begeleiding) die vanuit de vereniging is opgesteld. De TJC bewaakt het proces van talentontwikkeling en talentherkenning in zijn eigen bouw. De TJC is gericht op de ontwikkeling van de jeugdopleiding van de vereniging. De TJC begeleidt trainer/coaches en teambegeleiders voornamelijk op technisch gebied.

Namens de Jeugdcommissie willen we Mitchell veel succes wensen bij de Bovenbouw, en vooral ook veel (voetbal) plezier!

Voorzitter Jeugdcommissie

Ronald van Tetterode

Een gedachte over “Mitchell Huijmans wordt technisch Jeugdcoördinator Bovenbouw

• Martien Kouwenhoven

Mitchell,gefeliciteerd met het behalen van jou diploma.
    Ik wens jou veel succes toe bij je nieuwe job bij Sv O,
    en dat er later maar wat talenten uit voort zullen komen
    voor onze selectie.

Beantwoorden