ZONDAG 1 HAD OP MEER GEREKEND

De start in de uitwedstrijd tegen FC Aalsmeer was in ieder geval veelbelovend. Na een prima uitgevoerde aanval en goed doorzetten van Quinten Drupsteen werd spits Charlie den Hertog in stelling gebracht en die wist daar wel raad mee. Na amper 2 minuten was de voorsprong een feit. (1-0)

Dat beloofde wat en het moet gezegd. Zondag 1 was gedurende de eerste speelhelft duidelijk de bovenliggende partij. In de 10e minuut opnieuw een prima uitgevoerde aanval met Charlie als eindstation. Zijn inzet werd met een sierlijke save door de Aalsmeerse goalie onschadelijk gemaakt. Ook onze doelman Dax de Wit wist zich in de 41e minuut op dezelfde wijze te onderscheiden. Met een kopbal uit een corner wist hij knap zijn doel schoon te houden.

Dat was eigenlijk ook het enige wapenfeit aan Aalsmeerse zijde, terwijl het team van coach Hans Verhoogt in het eerste bedrijf diverse mogelijkheden wist te creëren om de voorsprong uit te bouwen. Zoals in de 34e minuut toen Quinten zijn medespeler Daan van Unen op de rechterflank in stelling bracht. De 2-0 leek een feit, maar de bal werd met de grootst mogelijke moeite tot corner verwerkt en die leverde ook niets op. Kort daarvoor moest overigens Alvin Esmeli met een voetblessure het veld verlaten. Hij werd vervangen voor Durante Olsman. Ruststand 1-0.

Na de thee een heel ander spelbeeld met dit keer Aalsmeer dat aan de touwtjes trok. Zondag 1 was in die fase duidelijk zoekende en min of meer de grip op het middenveld kwijt. Gevolgd door een tegendoelpunt in de 50e minuut. Met een bekeken schot in de linkerkruising tekende Jermy Maas de gelijkmaker aan. Een toevalstreffer maar wél een gelijke stand. (1-1)

Ook daarna had Zondag 1 moeite om het spel te dicteren en was het Aalsmeer dat op jacht ging naar een tweede treffer. Zover kwam het voor SVO gelukkig niet. Sterker nog: per saldo kreeg Zondag 1 uiteindelijk toch nog de beste kansen op de overwinning, nadat het in de slotfase het spel weer naar zich toe had weten te trekken. In de 88e minuut een aanval via Durante op links. Met zijn snelheid liet hij de Aalsmeerse rechtervleugelverdediger zijn hielen zien. Met zijn voorzet bereikte hij Daan, die via de doelman de bal op de paal zag belanden. En in blessuretijd werd de bal ook nog op de doellijn gekeerd nadat de Aalsmeerse-goalie al kansloos was.

Het bleef dus 1-1 want gelijk daarna floot scheidsrechter Laros, die overigens de gehele wedstrijd duidelijk aanwezig was en vaak het spel meende te moeten stilleggen (en dat deed de amusementswaarde geen goed ) voor het einde van de wedstrijd.

Hoewel de start dus veelbelovend was, konden de meegereisde supporters toch wel leven met deze gelijke stand. Een wedstrijd met twee gezichten. Vóór de pauze een beter SVO, na de thee FC Aalsmeer dat de aandacht op zich vestigde. Al met al een verdiend gelijkspel.

Met deze gelijke stand heeft SVO nu 22 punten t.w. 9 gespeeld, 7 overwinningen, 1x gelijkspel en slechts 1 nederlaag.

Volgende week thuis tegen SVH uit Den Haag en daarna winterstop. 22 januari wordt de competitie herstart. Succes mannen en geef deze tot nu toe prima verlopen eerste periode een passend slot.