DRIEMAAL IS SCHEEPSRECHT… SNIK!

Wat is dat toch met s.v. Ouderkerk JO19-1 en het puntje op de i zetten met het vieren van een kampioenschap… voor de derde keer achtereenvolgens is de gooi naar een kampioenschap weer niet gelukt. Na IJburg en AFC dreigt nu SDO uit Bussum met de buit er vandoor te gaan. Dinsdagavond zal dat met hun wedstrijd tegen onze vrienden van RKAVIC duidelijkheid verschaffen. Een gelijkspel is al voldoende. Alleen winst van RKAVIC kan roet in het Bussems eten gooien.

De Blauwwitte brigade van trainer Mitchell en leiders Niels en Edwin trokken vandaag einde dag ten strijde tegen ASC Nieuwland in Amersfoort. Het moet gezegd worden… s.v. Ouderkerk kende na een minuut of 6 a 7 aftasten echt een wervelende fase met uitstekend veldspel waar de Amersfoortse opponent als een soort van toeschouwer werd gedegradeerd. Er werd kans op kans gecreëerd namens de Ouderkerkers. Alleen de beloning voor het prima veldspel bleef uit en daar deed Ouderkerk zichzelf ongelooflijk te kort. Bij rust stond het dan ook 2-1 in het voordeel van Nieuwland waar een ruststand van 2-6 in het voordeel van blauwwit niks bijzonders had geweest. Maar goed…. Ouderkerk vertikte het gewoon om de wedstrijd voor rust met afstand in hun voordeel te beslissen.

Na rust eenzelfde spelbeeld. S.V. Ouderkerk domineerde het spel met goede combinaties. Nieuwland kon daar alleen tegenhouden en wegknallen tegenover stellen. De einduitslag werd 4-1 voor de Amersfoorters. Dat was zeker niet de verdienste van het spel van de tegenstander. Een paar momenten veroorzaakt door persoonlijke fouten boden de tegenstander niet te missen kansen. Een volkomen onnodige rode kaart na onzorgvuldig balverlies bewees Ouderkerk ook geen dienst. Al moet wel worden gezegd dat Ouderkerk ondanks de man minder situatie qua veldspel by far de dominerende voetballende partij bleef. Maar goed… het doel treffen bleef uit en dat was ook zeker de verdienste van de uitstekende Amersfoortse goalie.

Zo werd op een willekeurige zaterdagmiddag dus wederom een kampioenschap door eigen toedoen verprutst. Heel spijtig. Ongelooflijk maar waar…. Natuurlijk de complimenten voor de vele mooie sportieve momenten. En…. wat meer sluwheid en geslepenheid ofwel gogme bij aanvallende acties (als bijv. uitlokken van vrije trappen in het voordeel en gewoon afmaken van kansen), minder gehaastheid en voorkomen van onnodig balverlies zijn aandachtspunten. Uithuilen en opnieuw beginnen is wederom het credo. Op naar het voorjaar!