GRIJS WEER + GRIJZE WEDSTRIJD = 3 PUNTEN

Diverse middelbare scholieren hebben deze periode toetsweek. Om in de stemming te blijven als kop een formule die niets met exacte vakken of economie te maken heeft. Maar wel met alles met betrekking tot de wedstrijd van s.v. Ouderkerk JO19-1 deze druilerige zaterdagochtend.

De boys van trainer Mitchell en leiders Niels en Edwin waren vanochtend te gast bij “buurman” RKAVIC achter de brandweerkazerne van Amstelveen. De ploegen troffen elkaar al weer voor de derde keer. Eerst vriendschappelijk, vervolgens voor de beker en nu dan in de competitie. En het kan al worden verklapt… driemaal is scheepsrecht en om precies te zijn winst ten faveure van de aanstormende Ouderkerkse blauwwitte talenten-voetbalbrigade.

S.V. Ouderkerk JO19-1 zaterdag ging net als vorige week flitsend van start. En dan wel twintig minuten later dan gepland. Een wedstrijdje van mini’s bleek namelijk gelijktijdig gepland op het “hotseknotsebegoniahobbel” RKAVIC-hoofdveld. En die pot moest in z’n volledigheid worden gespeeld. De warming-up van beide ploegen viel daarmee compleet in duigen.

Als gezegd leek Ouderkerk daar geen last van te hebben. RKAVIC werd vlotjes tot ver op eigen helft teruggedrongen. Het bleef wel oppassen voor countermogelijkheden maar die bleken op de vingers van 1 hand te tellen. De echte eerste kans was ondanks de krachtsverhouding binnen de lijnen wel voor de Amstelveners door een slippertje achterin. Waar het eigenlijk wachten was op de Ouderkerkse voorsprong. Die kwam er uiteindelijk wel na zo’n minuut of 20 a 25. De aanval verliep over links, een crosspass naar rechts gevolgd door een op het oog matige aanname verschafte door mede een taxatiefout in de RKAVIC-verdediging onverwachte ruimte en tijd om de bal vanaf rechts met de linkervoet in de linkerhoek van het RKAVIC-doel te krullen. De bal vloog zelfs over de ijsmuts van de RKAVIC-goalie en zo was het 0-1 voor Ouderkerk.

De concentratie van de blauwwitten leek vanaf dat moment te verslappen. Iets van een gevoel van “we gaan dit wel ff doen” sloop in de ploeg. Ouderkerk bouwde vanuit een prima spelende solide achterhoede best aardig op. Het schone spel strandde echter meer en meer op zo’n 15 meter over de middenlijn. De eindpass ontbrak en het spel werd rommelig. De rust zou trainer Mitchell de kans bieden om de boel weer op scherp te zetten.

Niets was minder waar. RKAVIC schoot fris uit de startblokken en de door hen in de wedstrijd veelvuldig opportunistische gehanteerde “lange ballen naar voren” speelwijze leek vruchten af te werpen. Leek…. In de derde minuut na rust kwamen de Amstelveners op 1-1 maar wegens buitenspel van 2 aanvallers werd het doelpunt door de rustige en prima leidende scheidsrechter afgekeurd.

Ouderkerk nam daaropvolgend het heft weer in handen. Een vergelijkbaar spelbeeld als in de eerste helft was het resultaat. Veel geldingsdrang en ook heel veel haast aan Ouderkerkse zijde. Goede opbouw achterin dat door haast en slordigheidjes op 15 tot 20 meter over de middenlijn uiteindelijk stierf in schoonheid.

Toch ging het 1 keer succesvol goed en dat betekende dan ook meteen de 0-2 voorsprong. Daarna volgde nog heel veel “net niet” acties. En veel schoten vanuit de 2e lijn die dan wel weer helaas heel hoog over het RKAVIC-doel vlogen. Door simpelweg te veel achterover-hangen namens de diverse blauwwitte schutters. Ten overvloede…. de landende vliegtuigen richting Schiphol kwamen overigens niet in direct gevaar.

RKAVIC kwam de klap van de net na rust wegens buitenspel afgekeurde treffer niet meer te boven. Ze lieten zich nog amper voor het S.V. Ouderkerk doel zien en zo ging de burenderby als een nachtkaars uit.

Diverse spelers alsmede trainer Mitchell wisten na afloop als eersten te melden dat in tegenstelling tot vorige week deze zaterdag het publiek qua voetbal weinig fraais was voor geschoteld. Dat was ook zo. Neemt niet weg dat volgende week gewoon weer een nieuw potje voetbal wacht. En wel thuis in Ouderkerk om 14.30 uur tegen een op papier interessante tegenstander te weten SDO uit Bussum.

Alle fans van s.v. Ouderkerk JO19-1 Zaterdag zijn natuurlijk van harte welkom om de boys aan te moedigen!!! Jij bent er toch ook bij…..