BIJNA DUBBELE CIJFERS SV OUDERKERK JO19-1 ZATERDAG

Vorige week was het qua weer vriespunt en zakte de blauwwitte brigade van trainer Mitchell en leiders Edwin en Niels na een goed begin diep door het ijs.

Hoe anders was het vandaag tegen Waterwijk JO19-1 uit Almere. Direct na aanvang zette een scherp startend Ouderkerk de tegenstander vast op eigen helft. De gasten hadden het lastig om de middenlijn te passeren. Tot zover de overeenkomst met vorige week.

Het verschil zat ‘m deze zaterdag in een uitgeslapen equipe die fris en fruitig kans op kans bleef creeeren over de volledige 45 minuten. En verdedigend bijna zo goed als niks weg gaf.

Het wachten was op het moment dat Ouderkerk ging scoren. Waar dat moment vorige week uitbleef was het nu al redelijk rap bingo voor de blauwwitte voetbalmachine. En het bleef niet bij 1 keer. Het gebeurde zelfs 4 keer met sportief succes voor rust. Ouderkerk speelde in hoog tempo met vloeiende combinaties de tegenstander zeker vanaf minuut 15 a 20 tot voor rust behoorlijk van de mat.

De tweede helft probeerde Waterwijk wat terug te doen. En dat lukte deze ploeg, die ook echt wel probeerde te blijven voetballen ondanks de forse achterstand . De tegentreffer lag er dan ook vlot na rust wel in maar werd door de goed leidende jonge scheidsrechter afgekeurd vanwege buitenspel.

Vanaf dat moment was er sprake van een zekere dosis kortsluiting bij enkele opponenten. Het werd allemaal wat onvriendelijker en vooral fysiek/onbesuisd binnen de lijnen. Het leverde Waterwijk diverse gele kaarten op en zelf een rode kaart na 2 keer geel.

SVO was inmiddels al wel ondanks alle tumult op 5-0 gekomen. Het getergde Waterwijk kreeg een terechte penalty waarmee in ieder geval de sportieve eer was gered. Spijtig was dat verder iedere beslissing namens de leidsman door de bezoekers in twijfel werd getrokken.

Ouderkerk bleef zo goed als het momentum dit toeliet lekker doorvoetballen in hoog tempo. Om met name uit de directe duels te blijven en blessures te voorkomen. Dit leverde dan ook de zevende treffer in het voordeel van blauwwit op.

Een oneigenlijke tegenstoot van Waterwijk bracht de 7-2 op het scorebord. Oneigenlijk omdat een 100%  inworp voor Ouderkerk door Waterwijk werd opgeeist en meteen werd ingegooid met direct daaropvolgend het doelpunt. Misschien wel goed voor de sfeer in het veld maar zo scheef als een deur natuurlijk. Beetje jammer!!!

De laatste 10 minuten waren hectisch en zelfs beangstigend. Een speler van Waterwijk zakte ineen en lag geruime tijd roerloos op het veld. Of weinig tot niet eten de oorzaak zou kunnen zijn bleef onduidelijk. Na enige tijd kwam de speler gelukkig weer bij zijn positieven. Inmiddels was de duisternis ingevallen en wilde iedereen het liefst stoppen. Toch werden de resterende 7 minuten nog uitgespeeld. Ouderkerk wist in dit korte tijdsbestek toch nog een keer te scoren. Zo won Ouderkerk JO19-1 Zaterdag vandaag met 8-2 van Waterwijk JO19-1. Boys, trainer en leiders gefeliciteerd met deze overwinning. En op naar volgende week!