ZATERDAG 1 MAG BLIJ ZIJN MET GELIJKSPEL (0-0)

Dit keer stond de uitwedstrijd tegen koploper SDOB ( Sterk Door Onderling Begrip) in Broek in Waterland op het programma. Net als twee weken geleden bij Weesp was ook nu het hoofdveld, met natuurgras, door de vele regen onbespeelbaar, zodat ook nu weer moest worden uitgeweken naar een kunstgrasveld. Dat zou voor Ouderkerk wellicht een voordeel kunnen zijn, maar uit het spelbeeld viel dat niet af te lezen.

Het werd voor SvO een moeilijke wedstrijd. Met name het middenveld – vaak een bepalende factor in het spel van Ouderkerk -was dit keer niet in goeie doen. Veel onnodig balverlies en ook het combinatiespel liet te wensen over. De voorhoede en in het bijzonder onze vleugelspelers werden nauwelijks bereikt. En werd de lange bal gespeeld dan verdween die (met het wind mee) vaak over de achterlijn. SvO was de eerste speelhelft dan ook nauwelijks gevaarlijk in tegenstelling tot SDOB. Er zat veel snelheid in de ploeg en vooral bij hun voorwaartsen, waardoor het vóór het doel van onze goalie Dax de Wit regelmatig best spannend werd. Gescoord werd er echter niet. Ruststand derhalve 0-0.

Ook na de thee eenzelfde spelbeeld met een aanvallend SDOB, dat er telkens kort op zat en voortdurend dreigend was, maar een tegendoelpunt viel er niet. Ook niet na negentig minuten en dat kan de thuisclub zichzelf aanrekenen. De meeste ballen verdwenen óf ruim naast óf hoog over. Met andere woorden: het vizier bij SDOB stond dit keer niet op scherp en het leek er op dat hen dat uiteindelijk nog zou opbreken ook.

Na een uur kwam bij SvO invaller Durante Olsman in het veld en daarmee ook de nodige extra snelheid voorin. Daardoor kon ook iets meer onder de druk worden uit gevoetbald en was het Simon van Rens die in de 66e minuut met een prima pass Kevin Nlandu vrij speelde richting het vijandelijke doel, maar die vond uiteindelijk Sam Schouten, de goalie van SDOB, op zijn weg. Nog geen minuut later wist ook Dax met een prima redding zijn doel schoon te houden, zodat het 0-0 bleef.

In de slotfase kreeg Ouderkerk voorts nog een aantal vrije trappen op kansrijke plekken maar ook die leverden voor het team van coach Hans Verhoogt niets op. Dat zou wat geweest zijn als Ouderkerk er dan toch nog met de winst van door zou zijn gegaan.

Hans was blij met het punt, maar niet met het vertoonde spel van zijn team: Het ging uiterst moeizaam. Gedurende de gehele wedstrijd was hij aan het coachen en probeerde hij verbaal zijn mannen bij de les te houden. Volgens hem was het de slechtste wedstrijd van het seizoen tot nu toe. Het had wat hem betreft best wat opportunistischer gemogen.

Volgende week zaterdag 2 december om 14.30 uur THUIS tegen Almere FC. Succes mannen.