In memoriam – Theo van Rooij

Hoewel in Amsterdam geboren en getogen kunnen we wel stellen dat een echte Ouderkerker op 72 jarige leeftijd is overleden. Samen met Ron de Kuiper, is hij de grondlegger geweest van het rondje Ronde Hoep op de step. Theo van Rooij, een sociaal mens, sportmens en altijd bereid te helpen waar dan ook, of het OSDO, NEA handbal, sv Ouderkerk of TCO was, Theo stond altijd klaar.

Theo ging na een handbal periode op latere leeftijd voetballen bij de veteranen van OSDO, en bij de bouw van de huidige SVO kantine heeft Theo het timmerwerk waaronder de bar onder zijn hoede genomen. Voordat Theo ziek werd heeft hij nog een aantal jaren met Hans de Kuiper bestuursdienst gedaan, op de zaterdagmiddag. Regelmatig kwam Theo ook nog langs bij zijn oude OSDO vrienden bij het biljarten in de kantine van SVO.

Iemand als Theo van Rooij is een voorbeeld voor wat we verstaan onder VRIJWILLIGER een stille kracht die geen nee kan zeggen, maar het gewoon doet. Theo was geen tijd meer gegund na een kort, maar hevig ziekbed. Het bestuur wenst de familie in deze moeilijke tijden dan ook veel sterkte toe.