FLORIS VAN DER LINDEN (FLO) TOPSCORER 2e DIVISIE

Voor wie het nog niet wist… Ouderkerker Floris van der Linden is topscorer van de tweede divisie seizoen 2021/2022 geworden. Namens zijn club Spakenburg wist hij maar liefst 26 keer raak te schieten. Een prestatie van formaat.

Hoogste tijd dus voor de ‘andere’ favoriete blauwwitte club van Floris, te weten s.v. Ouderkerk, aandacht aan deze mijlpaal te besteden. Want bij ‘SVO’ is immers de basis gelegd van alles wat Floris in het voetbal heeft bereikt. De start van een jongensdroom, die hem na s.v. Ouderkerk voerde langs klinkende voetbalbolwerken als Telstar, Koninklijke HFC en dan nu Spakenburg.

Aan Floris zijn enkele vragen voorgelegd. Wellicht zijn de antwoorden een bron tot inspiratie voor de toekomstige Ouderkerkse Ronaldo’s, Messi’s en Frenky’s die nu op onze sportvelden rondlopen.

Floris, hoe het voelt om topscorer van de tweede divisie te zijn?
“Dat voelt natuurlijk heerlijk en ik moet toegeven dat ik er stiekem ook wel een beetje trots op ben!”.

Wat moet je er nou eigenlijk allemaal voor doen om te bereiken wat jij hebt gepresteerd?
“Ik denk dat het toch wel begint met, hard trainen; af en toe een feestje overslaan maar voor mij als speler vooral je stinkende best doen!”.

Als je 26 doelpunten hebt gemaakt zijn er vast wel een paar je bijgebleven. Welke zijn dat?
“De eerste is voor mij duidelijk, ondanks dat het een penalty was is dat mijn goal in de derby (IJsselmeervogels – Spakenburg vv)!!!
Als tweede zou ik de winnende goal kiezen tegen Noordwijk (die speciaal was voor onze fotograaf, die helaas ernstig ziek is) en waarbij ik mijn neus ook nog is brak! De laatste is mijn goal tegen HHC, een lekkere volley na weer is een fantastische voorzet van Vince (daar heb ik dit seizoen wel meer van gehad 😀👍)

Wat is je sportieve ambitie na deze mijlpaal voor komend seizoen?
“Ik moet eigenlijk toegeven dat ik niet zo van de doelstellingen ben. Voorafgaand aan dit seizoen vroeg de trainer (toen nog Eric Meijers) ook aan mij wat is jouw doelstelling. Waarop ik eigenlijk zei, alles spelen en daarmee belangrijk zijn voor het team. Ik moest een aantal gaan noemen waarop wij op 15 uitkwamen. Dan ga ik weer 15 goals zeggen voor aankomend seizoen, waarbij ik vooral hoop dat wij als team nu mee gaan doen voor de prijzen!”

Tot slot, is er nog iets vergeten of beter wat wil jezelf nog graag vertellen?
“Eigenlijk niks haha! Nu even genieten van mijn vakantie en op naar een nieuw seizoen!!”