ZATERDAG 1 WEET HET TIJ (NOG) NIET TE KEREN

De laatste drie competitiewedstrijden gingen voor Ouderkerk alle verloren (doelsaldo 1-9) en dan krijg je vervolgens koploper Legmeervogels op bezoek. Ga er maar aan staan!

Coach Hans Verhoogt had zijn team anders neergezet en de personele bezetting op een aantal plaatsen gewijzigd, maar wel met dezelfde opzet. D.w.z. hoog druk zetten, de ruimtes tussen de linies zo klein mogelijk houden en “kort op de tegenstander”, aldus Hans. Niets van dat alles in de eerste speelhelft. Integendeel: Legmeervogels dicteerde het spel en liet blijken waarom zij – niet voor niets – momenteel de trotse koploper zijn.

Met prima combinatiespel en in een hoog tempo, waarbij regelmatig het hele speelveld werd benut, voerde de tegenstander de druk op. Al In de 7e minuut was het raak. Onze verdediging greep onvoldoende in en verzuimde de bal weg te werken. De tegenstander nam het initiatief over en uit de voorzet vanaf de rechterflank was het Rinaicel Ocenio, die met een fraaie kopbal zijn team op voorsprong zette. (0-1)

Een domper voor Zaterdag 1, die nog groter werd. In de 16e minuut was het onze goalie Dax de Wit, die bij het uitverdedigen de bal ongelukkig bij de tegenstander inleverde. Het was uiteindelijk Lars van Beek, die op fraaie wijze dit buitenkansje voor Legmeervogels wist te verzilveren.(0-2) Ook hierna was het Legmeervogels, dat het spel bleef dicteren, maar gescoord werd er niet meer. Ook niet in de 30e minuut toen Dax met een prima save een afstandsschot onschadelijk wist te maken. Ruststand derhalve 0-2. Onze linkervleugelverdediger Hidde Boonstra had toen al met een gekwetste enkel het veld moeten ruimen.

Bij die ene wissel zou het niet blijven. In de rust had coach Hans Verhoogt nog drie wissels doorgevoerd in de hoop het tijd alsnog te keren. Niet dus en ook niet nadat hij in het verdere verloop van de tweede helft zijn laatste wissel inzette (Mario Zanetti voor Durante Olsman). Mario was amper in het veld en nog geen minuut later scoorde Derk Streefkerk voor Legmeervogels koelbloedig. (0-3) Alle hoop op een beter resultaat was daarmee definitief vervlogen. Onze jongens probeerden het nog wel, maar om echt gevaarlijk te worden ontbrak het regelmatig aan de juiste eindpass.

Aan de andere kant kreeg Legmeervogels een uitgelezen kans om de score nog verder op te voeren. Strafschop: het was Dax de Wit, die voorkwam dat Rinaicel Ocenio zijn tweede goal van de middag zou maken. Eindstand derhalve 0-3.

Coach Hans was teleurgesteld en miste dit keer bij zijn team de uitstraling en inzet, die hij vorige week tegen AMVJ wél had gezien. Het is aan de jongens om volgende week zaterdag 23 maart om 14.30 uur tegen TOB UIT te laten zien dat het écht menens is, aldus Hans. Op de overwinning van Legmeervogels viel volgens hem overigens niets af te dingen.

Ik kan dat alleen maar onderschrijven en zou tegen de jongens willen zeggen. Heb vertrouwen in een goede afloop. Jullie kúnnen het. Hoe dan ook: het is inderdaad de hoogste tijd om het tij alsnog te keren. Succes mannen!!!!