Verslag Buitengewone Algemene Ledenvergadering van 13 september 2022

Op de agenda stonden deze avond twee punten. Allereerst de wijziging van de statuten op een aantal punten. De laatste ALV om hierover te stemmen waren te weinig leden aanwezig, vandaar een nieuwe ledenvergadering. Nu ging het om goedkeuring van tenminste 2/3 van de aanwezige leden. Op de vraag van de voorzitter Cees de Wit na uitleg aan de hand van de sheets en presentatie over de reden van de wijziging ging de vergadering unaniem akkoord zonder tegenstemmers of onthoudingen en is het addendum om bij de huidige statuten te voegen goedgekeurd en zal worden bekrachtigd bij de notaris.

Het tweede punt was de raadpleging zondag selectie naar zaterdag middels horizontaal overstappen in seizoen 2023 – 2024. Horizontaal overstappen betekent dat in welke klasse je eindigt einde dit seizoen je ook komt te spelen in het seizoen daarna. Dit geldt alleen voor het standaardteam. Wisselen van speeldag mag maximaal 1 keer per 3 seizoenen.

De voorzitter heeft aan de hand van diverse sheets de redenen gepresenteerd om deze wijziging te bespreken. Daarna kwamen vragen over het hoe en waarom die zo goed als mogelijk met de wetenschap van nu zijn beantwoord. De weerstand om de wijziging van speeldag goed te keuren voor een aantal aanwezigen die vragen hebben gesteld zat hem in het volgende opmerkingen.

Met name in wat het zou betekenen voor hun eigen speeldag en de ruimte op de accommodatie tot gaat dit om eigen belang of is het clubbelang. Het bestuur heeft benadrukt dat het gaat om het voortbestaan en dus clubbelang. Wat duidelijk naar voren kwam is dat we als bestuur en vereniging er alles aan moeten doen dat huidige teams (genoemd zijn de dames en O23) niet de dupe worden dat hun speeldag op zaterdag in het gedrang komt. We stellen daarom voor een werkgroep samen te stellen die samen met de KNVB de accommodatie zodanig gaat inrichten dat zoveel mogelijk recht wordt gedaan aan ieders belangen en wensen.

Tot slot de stemming. 38 stemmen voor en 2 machtigingen voor is totaal 40 voor overstap naar de zaterdag. 24 stemmen tegen en 3 machtigingen tegen is 27 tegen de overstap naar de zaterdag. Er waren 7 onthoudingen van stemming. Dit betekent dat op basis van de uitslag van de stemming de vergadering akkoord is met de overstap. Het verzoek is inmiddels ingediend en ontvangen bij de KNVB.