GUIDO LICASTRO NIEUWE HOOFDTRAINER SV OUDERKERK

Het bestuur van s.v. Ouderkerk maakt met veel genoegen bekend dat met ingang van het nieuwe voetbalseizoen 2021 – 2022 Guido Licastro tot nieuwe hoofdtrainer is benoemd.

“Jules Pasteuning heeft tijdig aangegeven om moverende redenen te stoppen met het trainerschap. Dat was even slikken maar natuurlijk zijn goed recht. We respecteren zijn besluit en bedanken Jules voor al zijn inzet en persoonlijke betrokkenheid bij onze club. De oplossing van hoe verder bleek binnen handbereik. We zijn ervan overtuigd dat we met Guido Licastro een prima opvolger hebben gevonden voor Jules, die – als vastgelegd in het voetbalbeleidsplan van onze club – ook de weg via jeugd en assistent heeft afgelegd. Om vervolgens de positie van hoofdtrainer in te vullen”, aldus Cees de Wit namens s.v. Ouderkerk.

Guido biedt in optima forma de training en coaching zoals dat in samenwerking tussen bestuur, de technische commissie en de spelersraad is opgesteld. Een goed gekwalificeerd en ambitieus aanbod, door iemand die al binnen de club bekend is door een bewezen trackrecord in training en coaching van spelers en het inpassen van jeugd. Guido is al twee seizoenen actief bij de club als assistent bij de selectie en als trainer van de Onder 23. Zijn opleiding als afgestudeerd bewegingswetenschapper en dito expertise is een zeer welkome extra pre die bijdraagt aan de fysieke gesteldheid van de selectiespelers. Voor de periode bij s.v. Ouderkerk is Guido actief geweest bij clubs als Huizen, BFC, Abcoude en DVVA.

De gesprekken tussen Guido en bestuur, technische commissie en spelersraad hebben in de afgelopen 6 weken plaatsgevonden. Daarbij zijn de kijk op voetbal, de ervaringen tussen partijen m.b.t. frequentie en intensiteit training, trainingsvormen, manier van coaching en manier van onderlinge omgang uitvoerig aan bod gekomen. De positieve uitkomsten van al deze gesprekken hebben geresulteerd om met Guido een overeenkomst aan te gaan.

Rest ons Guido Licastro heel veel (sportief) succes toe in zijn nieuwe positie als hoofdtrainer van s.v. Ouderkerk in het komend voetbalseizoen.