Trainers sessie met Ajax Coaching Academy bij sv Ouderkerk groot succes!

Afgelopen woensdag, 27 maart, kwamen alle jeugd trainers bijeen om hun trainingsvaardigheden verder te ontwikkelen. Onder de bezielende en gepassioneerde leiding van de Ajax Coaching Academy, met Roy Lagendijk en oud-Ajax speler Sonny Silooy in de hoofdrol. Het eerste gedeelte bestond uit een stuk theorie, waarin we dieper op de (technische) kernwaarden van Ajax en later ook sv Ouderkerk zijn in gegaan en hoe we deze kernwaarden verder kunnen vertalen naar het trainingsveld. Voor svO zijn de kernwaarden: Sportief, Verbinding & Ontwikkeling.

Na de overheerlijke pizza’s, zijn we met zo’n 25 trainers naar de velden gegaan, waarbij een aantal trainingsvormen werden uitgevoerd door een tweetal jeugdelftallen van sv Ouderkerk. Bij dit onderdeel werd gezamenlijk gekeken en gediscussieerd over de rol van de trainer, de samenwerking met de jeugdspelers, de manier waarop je spelers kan instrueren; kortom de vele en talrijke facetten van het trainers vak.

Weer aangekomen in de kantine, werden de ervaringen gedeeld met elkaar en ook besproken wat de mogelijke vervolgstappen zouden kunnen zijn, voor iedere individuele trainer als ook voor de Technische Jeugd Commissie. Door deze vervolgstappen te overwegen en te implementeren, kunnen we gezamenlijk ervoor zorgen dat de positieve impact van de trainerssessie met Ajax blijvend is en leidt tot verdere groei en succes voor onze jeugdteams!

Het was geweldig om te zien dat de trainerssessie met Ajax Coaching Academy zo leerzaam en inspirerend was dat een vervolg erg logisch lijkt. We gaan dan ook in gesprek om een partnership.