Mobieltjes en lege cartridges inzamelen voor ALS

Bij sv Ouderkerk vind je sinds kort een inzamelbox voor oude mobieltjes en lege printer-cartridges. Deze apparaten zijn heel geschikt voor hergebruik en dus geld waard. De opbrengst van de box komt ten goede van de stichting ALS Nederland. Voor deze dodelijke zenuw/spierziekte is nog steeds geen oplossing en de klok tikt door. Het geld dat de box opbrengt, investeert de stichting ALS in wetenschappelijk onderzoek en projecten die de kwaliteit van zorg en leven van patiënten en hun naasten verbeteren.

De ziekte Bij ALS (amyotrofische laterale sclerose) vallen je spieren één voor één uit. Na de eerste symptomen leven patiënten gemiddeld nog drie tot vijf jaar. Met meer geld kan er een versnelling komen in het onderzoek naar ALS en de verwante ziektes PSMA en PLS. Want er is maar één manier om ALS de wereld uit te helpen: wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak en een behandeling.

Doe mee! Ga naar sv Ouderkerk en lever je oude mobieltjes en lege printer-cartridges in. Een volle inzamelbox is al gauw 500 euro waard! Daardoor spaar je het milieu, is de club blij met je bezoek en werk je mee om ALS de wereld uit te helpen. Dat zijn 3 vliegen in één klap!

Namens de ALS-patiënten, hun familie en nabestaanden, heel erg bedankt voor je medewerking.