Bij SVO is het fijn bridgen

Vanaf dinsdagavond 5 september 2023 komt Bridgeclub Jong Ouderkerk (JOV) bijeen in de kantine van SV Ouderkerk voor de wekelijkse clubavond. Na een korte
inburgeringperiode voelt JOV zich inmiddels helemaal thuis bij SVO. Als proef kan er momenteel ook elke 2de woensdagmiddag van de maand bij SVO worden gebridged. Ook wie niet lid is van JOV en/of de Bridgebond is welkom. (Wel vooraf aanmelden).

Na een lastig besluit om van speellocatie en clubavond te veranderen is de overgang van JOV naar SVO best soepel verlopen. De club is happy met de faciliteiten die SVO biedt. ‘Want of je nu met de auto of de fiets komt, er is dichtbij ruimte te over om die te parkeren of stallen.’ De locatie van het clubgebouw, buiten de dorpskern en met zicht op het groen van de voetbalvelden, doet je haast vergeten dat je midden in een drukbevolkt gebied zit. Er gaat een zekere rust vanuit. ‘Het is hier gewoon fijn bridgen’, zeggen de leden.

Wat het bij SVO extra prettig maakt zijn de ruime kantine, ‘je hoeft er niet dicht op elkaar te zitten’, het functionele meubilair, en de goed geoutilleerde bar. Dat het in de hoge ruimte niet gauw lawaaiig wordt noemen leden echt een verademing. ‘Je kunt je er beter door concentreren.’ Het idee van JOV leden achter de bar was wel even een dingetje. Dat waren we immers niet gewend. Achteraf valt zelfs dit praktische probleempje reuze mee. Dankzij de hulp van een groep bevlogen vrijwilligers van SVO die ons bijstaat bij het runnen van de bar en leden die vrijwillig bardienst doen de nodige vaardigheden wil
aanleren. We bedanken het team dat voor ons klaarstaat van harte. ‘Zonder hen zou het ongetwijfeld minder glad verlopen.’

Kortom, bij JOV zit de spirit er goed en we zien de toekomst bij SVO met vertrouwen tegemoet. Ook hebben we weer ruimte om te groeien en nieuwe leden zijn welkom. Wie willen leren bridgen kan begin volgend jaar eventueel meedoen aan de beginnerscursus die JOV faciliteert. Voor informatie, vragen, en/of aanmelden voor de woensdagmiddagclub kunt u terecht bij Kiek Vogelaar: telefoon 06 50803515.