Ouderkerk JO23 – Foresters JO23 (4-5)

Zaterdag 4 mei 2024, spelers van SV Ouderkerk JO23 zijn onderweg naar de club voor een wedstrijd in de halve finale van de beker. Op zich al een bijzondere prestatie, maar ze waren er nog wel nuchter onder… Totdat ze zagen dat de tegenstander uit Heiloo met een gevulde touringcar (dubbeldekker) al stonden te wachten totdat de poort open ging. Toeters, bellen, trommels, vuurwerk en muziek, wat een sfeer zo opeens op onze mooie accommodatie.

Deze sfeer zette de spelers van Ouderkerk wel op scherp. De eerste minuten was het een beetje aftasten, maar bij de eerste de beste aanval was het meteen raak 1-0. Nog geen 5 minuten later lag de 2-0 er al in! Wat een weelde en de meegereisde supporters van Foresters waren even stil……Toch voelde je aan alles dat de wedstrijd nog niet gespeeld was. Na een half uur stond het alweer 2-2, tevens de ruststand. De slimme spitsen van Foresters bleven levensgevaarlijk en dat resulteerde na 60 minuten in een 2-4 tussenstand. SV Ouderkerk gaf niet op en maakte de aansluitingstreffer. Na een hectische slotfase waarin een speler van Ouderkerk en de keeper van Foresters er met geel voor 10 minuten vanaf moesten, werd de uiteindelijke eindstand 4-5.

Al met al een fantastische wedstrijd van 2 kanten met een zeer goed leidende scheidsrechter (dhr. M. Farahat). Pure reclame voor het amateurvoetbal! Nogmaals, de O23 van SV Ouderkerk is een TEAM met allemaal goeie gasten die al 2 jaar lang alles zelf regelen en standaard zelf de trainingen 2x in de week verzorgen. WAT EEN TOPPERS!