ZATERDAG 1 TREFT AANHOUDENDE REGEN ALS SPELBREKER

Dit keer een korte impressie. De uitwedstrijd tegen FC Purmerend op het fraaie Sportpark Weidevenne in Purmerend duurde immers slechts 20 minuten!

Bij aanvang om 15.00 uur was de veldverlichting al ontstoken. Het zijn nu eenmaal donkere dagen vóór Kerst. Daarnaast regende het al geruime tijd en stond de wedstrijd gepland op veld C met nota bene natuurgras, dat er overigens op het eerste gezicht nog goed bij lag.

M.a.w. er kon gespeeld worden en dus werd onder leiding van scheidsrechter Sturkenboom begonnen aan de wedstrijd. De eerste tien minuten waren voor Purmerend dat meer vertrouwd leek met het echte gras, terwijl het team van coach Hans Verhoogt daar schijnbaar meer moeite mee had. En omdat – zo zei Hans na afloop – onze linies vrij laag stonden, kreeg de tegenstander de ruimte om het spel naar zich toe te trekken zonder overigens ook maar één moment gevaarlijk te worden.

Wij waren dat daarna wél. Je kon zien dat onze jongens zich steeds beter aan het veld en de weersomstandigheden wisten aan te passen. Dat leverde gelijk twee kansen op. In de 13e minuut was het Mats Swart, die op rechts met veel inzet en een prima voorzet spits Nick van Nieuwkerk wist te bereiken, maar tot een doelpunt kwam het niet. In de 17e minuut opnieuw een kans. Charlie den Hertog wist met een prima steekpass Anthony Voskuilen vrij voor de keeper te zetten, maar die zag zijn schot van korte afstand door de goalie geblokkeerd.

We schrijven vervolgens de 20e minuut. Scheidsrechter Sturkenboom roept de beide trainers bij zich voor overleg. Het veld was intussen door de aanhoudende regen onbespeelbaar geworden. Kletsnat en spekglad en daardoor veel te risicovol voor de spelers met het oog op blessures. De kleedruimte werd opgezocht voor verder overleg met onder meer de aanwezige KNVB-official: besloten werd de wedstrijd definitief te staken. Een wijs besluit waar een ieder begrip voor had.

Vanaf nu is het voor Zaterdag 1 WINTERSTOP en staat de eerstvolgende wedstrijd gepland op zaterdag 20 januari 2024 om 15.00 uur UIT tegen Hoofddorp.

Ik wens een ieder fijne feestdagen en een goede jaarwisseling.

2 gedachten over “ZATERDAG 1 TREFT AANHOUDENDE REGEN ALS SPELBREKER

• Rob op site staat bij programma de wedstrijd
    ingepland voor 16 December,klopt dit ?
    Purmerend=Ouderkerk 15.00 uur

Beantwoorden
    • Rob van 't Veer

Hoi Martien
      Ik weet niet of dit klopt. Wellicht dat het wedstrijdsecretariaat hierover duidelijkheid kan verschaffen.

Beantwoorden