ZATERDAG 1 ONDANKS RUIME ZEGE TOCH VEROORDEELD TOT NA COMPETITIE

Opdracht. Op de slotdag van de reguliere competitie kwam S.V. Hoofddorp Zat.1 op bezoek. De opdracht voor Ouderkerk was simpel: zelf winnen (het liefst met ruime cijfers) en dan maar hopen dat FC Purmerend bij Marken verliest. Dan zouden wij achtste worden in de eindrangschikking en daarmee de na-competitie ontlopen. Het werd inderdaad een ruime zege (8-1) en Purmerend stond bij Marken met 1-2 achter. In de slotfase kwam het echter alsnog op gelijke hoogte en speelde zich daarmee veilig. Voor Zaterdag 1 wordt het na competitie.

De wedstrijd. Het werd een eenzijdige wedstrijd. Hoofddorp – al gedegradeerd – had nauwelijks iets in de melk te brokkelen en het keek al binnen 3 minuten (!) tegen een 2-0 achterstand aan. Het was Charlie den Hertog, die in de 2e minuut Daan van Unen op links in scoringspositie bracht en die benutte dat buitenkansje feilloos. (1-0) Ik was nog bezig daarvan een aantekening te maken toen ik vanuit mijn ooghoek nog net kon waarnemen, dat Charlie zelf intussen ook had gescoord. ( 2-0)

Waar gaat dit eindigen vroegen sommigen zich langs de lijn af. Die zagen vervolgens Daan in de eerste helft een zuivere hattrick scoren en ook nog een assist verzorgen, waardoor Senna Hamel (dit keer in de spits) zijn doelpunt meepikte. De zesde goal was een eigen inzet van Mees de Haan van Hoofddorp. Ruststand derhalve 6-0.

De tweede helft. Na de thee eenzelfde spelbeeld en een duidelijk veldoverwicht voor het team van coach Hans Verhoogt. Het was opnieuw Daan van Unen, die zich in de 62e minuut op links knap van zijn tegenstander ontdeed en met een bekeken schuiver de doelman van Hoofddorp het nakijken gaf. Kort daarvóór had Hoofddorp door Nicky Witschge overigens uit een strafschop zo waar tegen gescoord. Per saldo werd het door de vierde goal van Daan dus 7-1. En toen moest de mooiste aanval van de middag van Ouderkerk nog komen.

We schrijven de 67e minuut, wanneer captain Thijs de Dood de bal met een schoonheid van een pass vanaf rechts ter hoogte van de middenlijn over de hele bezorgt bij Mats de Swart op de linkerflank. Die brengt vervolgens de bal in één beweging knap vóór het doel en daar stond invaller Steven Ang (jeugdspeler J019) die de afronding voor zijn rekening nam. (8-1) Dat was ook de eindstand.

Samenvattend: Wat Hoofdorp liet zien was pover. Dat mag zo zijn, maar ook dán moet je het nog altijd zelf doen. En dat deed Zaterdag 1 met overgave. Het was heer en meester, men vond elkaar prima in de combinaties, het spel oogde fris en men bleef doorgaan, ook al was de wedstrijd in feite al lang gespeeld.

De coach. Hans Verhoogt vond dat zijn ploeg in de voorbereiding afgelopen week en nu ook tijdens de wedstrijd er – met een goede spirit – alles aan heeft gedaan. (Met alle respect voor de tegenstander) We hebben ook laten zien dat we toch echt wel kunnen scoren. Qua doelsaldo zaten we goed en ook achterin – met het één-op-één spelen – hebben we het prima gedaan, maar het uiteindelijke resultaat (geen na-competitie) hadden we niet meer in eigen hand. Dat we het niet hebben gehaald is balen en dat is begrijpelijk, maar vanaf dinsdag – na de evaluatie – moet de focus hoe dan ook geheel gericht zijn op de na-competitie.

Zaterdag 1 treft volgende week 1 juni dan thuis Vlug en Vaardig. Nota bene de club waar Hans zijn trainersloopbaan als hoofdcoach ooit begon. Bij winst volgt op 8 juni opnieuw een thuiswedstrijd en wordt die ook gewonnen dan vindt op 15 juni op neutraal terrein de finale plaats. Hans heeft alle vertrouwen in een goede afloop en dus op een langer verblijf in de 3e klasse. Hij voegde daar nog wel aan toe te hopen, dat dit alles ook in Ouderkerk nog wat meer gaat leven, want extra steun kunnen we goed gebruiken, aldus Hans.

De bal van de Week werd dit keer beschikbaar gesteld door Vos Makelaardij o.g.