ZATERDAG 1 OPNIEUW GELIJK (1-1)

Wat een leuke competitie is het tot nu toe. Sv Ouderkerk zal volgens mij dan ook geen spijt hebben van de overstap van de zondag naar de zaterdag. Geen verre reizen meer zoals de afgelopen seizoenen en tegenstanders, die aan elkaar gewaagd zijn en spannende wedstrijden opleveren w.o. een aantal mooie derby’s. Ook langs de lijn alleen maar positieve geluiden in dat opzicht.

Dit keer kwam Almere FC uit Almere Haven op bezoek. Het werd een open wedstrijd – onder de uitstekende leiding van scheidsrechter Ron van Dort – en met twee voetballende ploegen. Het spel golfde op en neer met de ene na de andere aanval op beide doelen. Het tempo lag hoog en voor elke meter werd (op een mannelijke manier) gestreden. Inderdaad: ook nu weer twee teams, die aan elkaar gewaagd waren en voor het aanwezige publiek zorgden voor een aantrekkelijk schouwspel.

Enkele wapenfeiten uit de eerste helft. In de 16e minuut een kans voor SvO: Daan van Unen wist zich vrij te spelen richting vijandelijk doel en probeerde op links Durante Olsman te bereiken. De bal schoot iets te ver door, waardoor Stann Grosmann, de doelman van Almere, de inzet tot corner kon verwerken. Die leverde niets op.

In de 19e minuut was het de solide spelende Ray-Jay Acheampong, die vanuit de verdediging – over de hele – Charlie den Hertog wist te bereiken. Diens pegel op doel werd vervolgens door de Almeerder-goalie onschadelijk gemaakt. En ook de kopbal daarna van Daan was een prooi voor hem.

Zoals gezegd: het spel golfde op en neer. Bij de aanvallen van Almere was het voor Ouderkerk telkens oppassen geblazen. Een constante plaaggeest daarbij was hun aanvaller Tank Moumen. Hij was het ook die in de 35e minuut Zoe Visser in scoringspositie bracht. Onze goalie Dax de Wit wist knap zijn doel te verkleinen en zag de bal vervolgens net naast gaan. Rust 0-0.

Direct na de thee bij SvO twee wissels. Daan (liesblessure) werd vervangen door Nick van Nieuwkerk en voor Dave Montijn (pijnlijke rug die weer opspeelde) kwam Jim Kleine Staarman in het veld. Opnieuw twee op de aanval ingestelde ploegen. Het spel golfde andermaal open neer. In de 55e minuut was het Durante Olsman , die op links op de rand van het strafschopgebied, de Almeerse goalie op zijn weg vond. Durante kwam als winnaar uit de bus, maar zag zijn inzet van de doellijn gehaald. Uit de daarop volgende corner wist de mee opgekomen Roy La Grouw in een melee van spelers te scoren. (1-0)

Vanzelfsprekend dat Almere hierna de druk opvoerde en zodoende het team van coach Hans Verhoogt alle zeilen moest bijzetten. Ook Dax onderscheidde zich daarbij door in de 65e en 67e minuut tot tweemaal toe op knappe wijze redding te brengen. In de 77e minuut moest hij alsnog het hoofd buigen. Almere opnieuw in de aanval en het was plaaggeest Tank Moumen, die – na een prima combinatie binnen de zestien – met een bekeken schuiver de gelijkmaker liet aantekenen. (1-1).

Tot het einde bleef het spannend, maar gescoord werd er niet meer. Invaller Nick van Nieuwkerk was daar in de tweede speelhelft nog het dichtst bij, maar zag zijn inzet op de paal uiteenspatten. Opnieuw – evenals vorige week bij SDOB – voor Ouderkerk dus een gelijkspel.

Coach Hans Verhoogt toonde zich tevreden over wat zijn team deze middag heeft laten zien. Jammer dat we de 1-0 voorsprong niet hebben weten vast te houden en ook jammer dat we al in de rust noodgedwongen twee wissels moesten doorvoeren. Maar we waren aan elkaar gewaagd. Al met al kan ik leven met het gelijke spel, aldus Hans.

Komende zaterdag 9 december om 15.00 uur UIT tegen FC Purmerend. Succes mannen.

N.B.

Pupil van de week was deze middag Jeroen Ledegang, 10 jaar en speelt in het team JO 9-4. Hij had genoten met als hoogtepunt, door vooraf al slalommend langs de spelers van de tegenpartij, te scoren.

De Bal van de Week werd dit keer beschikbaar gesteld door Kouwenhoven Vlees.

Een gedachte over “ZATERDAG 1 OPNIEUW GELIJK (1-1)

• Mooi verslag weer Rob. Misschien heb je het al eens gehoord, maar ik maak er graag gebruik van voor mijn lokale nieuws op JAMMFM. Elke maan- en dinsdag op het halve uur.
    Ga zo door!

mvg, Hans Krabbendam