Hoe vergaat het onze sponsoren? Deze keer: vandenbusken

Deel 3 in een mini-serie interviews met sponsoren van svOuderkerk

‘Alle marketingbudgetten zijn bevroren’ SVO-sponsoren in coronatijd: vandenbusken
Veel ondernemingen en bedrijven worden getroffen door de coronamaatregelen, zo ook sponsoren van SV Ouderkerk. Hoe vergaat het hen? Hoe komen zij deze tijd door en hoe zien zij de toekomst? In deze interviewserie stellen wij onze sponsoren, die SVO vaak al jarenlang steunen, die vragen en brengen ze onder de aandacht. Met vandaag: vandenbusken, branding & dialogue marketing.

Door: Bjarn van den Berg


Afbeelding: vandenbusken

Arnout van den Busken is samen met zijn broer Caspar eigenaar van vandenbusken, branding & dialogue marketing. Het bedrijf werd in 1961 opgericht door hun vader Pieter, die de kijk op direct marketing veranderde en daar veel erkenning voor heeft gekregen. Inmiddels is het bedrijf al ruim vijftig (bijna 60) jaar actief. Vandenbusken verzorgt campagnes, produceert drukwerk, maakt (logo)designs en video- en socialemediacontent (en nog veel meer) voor verschillende bedrijven en merken. Zo hebben ze onder meer gewerkt voor Ron Gastrobar, Allianz en Black & Decker.

Maar Arnout laat weten dat het coronatijdperk ook voor hen geen gemakkelijke periode is. ‘Wij hebben het enorm zwaar. Alle marketingbudgetten zijn bevroren. Besparingen worden als eerste op deze budgetten uitgevoerd,’ zo meldt Van den Busken. Dat de branche waarin vandenbusken actief is hard getroffen wordt, blijkt ook uit onderzoek: het NIMA, een branchevereniging voor marketeers, liet weten dat in veel gevallen campagnes niet doorgaan of uitgesteld worden door de coronacrisis. Ook zouden veel mensen in deze branche nu zonder werk zitten. 

Speciale acties
Toch zitten ze bij vandenbusken niet helemaal stil. Arnout legt uit: ‘Wij hebben de volgende actie: “Wij zien u als klant door de omstandigheden minder. Minder bij ons op kantoor. Daarom brengen wij persoonlijk alle bestaande klanten een beetje “Ouderkerk”. Wij brengen producten uit Ouderkerk. Denk aan KEK! Bier.”’ Ook gaan ze in ieder geval een grote ‘new business actie’ opzetten.

Aan het begin van de coronacrisis had vandenbusken ook al een succesvolle actie. Toen boden ze 25 gratis speciale vandenbusken-voetbaltafels aan, zodat kinderen die vanwege het virus thuis moesten blijven zich niet hoefden te vervelen. Met die actie hebben ze 25 gezinnen blij gemaakt.

En als het gaat om de toekomst, dan hoopt Arnout dat het allemaal weer wordt zoals het voor de crisis was.

‘Wij voelen ons betrokken bij SVO’
Verder laat hij weten dat ze zich betrokken voelen bij SV Ouderkerk en dat ze de club daarom sponsoren. Zelf hebben de broers Caspar en Arnout ook jarenlang gevoetbald in Ouderkerk en nu zijn ook hun kinderen lid van de voetbalvereniging. Daarnaast zet Arnout zich ook op een andere manier in voor de voetbalclub: hij is namelijk leider van twee teams.

Website: https://vandenbusken.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *