Belangrijk! Contributie seizoen 2020-2021 (reminder)

  1. Nieuwe manier van contributie innen.
    Dit seizoen gaan we gebruik maken van ClubCollect om de contributie te innen. Dit betekent het volgende:
    1. U krijgt via ClubCollect een factuur/betaalverzoek
      • Als wij over een correct e-mailadres beschikken ontvangt u dit per mail.
      • Als wij niet over een correct e-mailadres beschikken, maar wel over een juist 06-nummer, dan ontvangt u het betaalverzoek via sms.
      • Als wij en geen goed e-mailadres en geen goed 06-nummer hebben, dan ontvangt u niets. Heeft u maandag 25 oktober nog niets ontvangen, stuur dan een e-mailbericht naar contributie@svouderkerk.nl Wij zorgen dan dat u de factuur alsnog ontvangt.
        Als wij geen bericht ontvangen wordt de contributie rond 6 oktober automatisch geïncasseerd.
    2. Keuze in betaalmogelijkheden
      • Via het betaalverzoek dat u ontvangt, opent u een eigen betaalpagina.
      • U kunt daar kiezen uit betaling via Ideal of per incasso.
      • Betaalt u per incasso dan kunt u zelf de datum van afschrijving kiezen die u het beste uitkomet. Deze datum moet wel vóór 6 oktober liggen.
      • Heeft u voor 6 oktober niet betaald, dan zal er automatische incasso volgen. Let op: Deze staat op naam van ClubCollect. In de omschrijving wordt svOuderkerk genoemd.

    3. Bijwerken gegevens
      Op de betaalpagina kunt u ook uw gegevens bijwerken. Zoals naam, telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer. Doe dit vooral dan kunnen wij uw gegevens updaten en de volgende keer zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.

  2. Een contributieverhoging van 3,5%.
    De contributie van onze vereniging behoort al jaren tot de laagste in de regio. Wij kunnen dit doen door goede sponsorinkomen, een goede kantine-omzet en beheersing van de kosten. In deze periode dreigen belangrijke inkomsten weg te vallen en streven wij op een fors tekort af.
    In de laatste Algemene Ledenvergadering is het daarom, ook gezien het relatief lage niveau van de contributie nu, verantwoord gevonden de contributie te verhogen met 3,5%. Dit is iets lager dan de prijsindex over de afgelopen twee jaar. Twee jaar geleden is de contributie voor het laatst verhoogd. Met deze verhoging van de contributie wordt een deel van het te verwachten tekort goed gemaakt.
    De hoogte van de nieuwe contributie staat op https://www.svouderkerk.nl/contributie/

  3. Waarom is voor contributie-inning via Clubcollect gekozen?
    De reden om voor incasso via ClubCollect te kiezen is tweeledig:
    1. Sommige leden hebben moeite met de automatische incasso omdat de incasso-datum niet uitkomt. In zo’n 150 gevallen wordt dan gestorneerd.
      In ClubCollect krijgen de leden zelf een keuze in de datum waarop de automatische incasso plaatsvindt. Dat kan dus op een datum die hen beter uitkomt. Ook kunnen ze kiezen voor betalen via Ideal.
      We hopen met ClubCollect tegemoet te komen aan die bezwaren.
      In het volgend seizoen willen wij daar nog een keuze aan toevoegen waarmee een lid zelf kan aangeven in hoeveel termijnen hij/zij wil betalen.
    2. We werkten tot nu toe met een eigen MsAccess database die verouderd is.
      Het beheer van de database is steeds moeilijker en afhankelijk van één of twee personen. Hierdoor is de continuïteit niet gegarandeerd.
      Met ClubCollect kiezen we voor een oplossing die door veel clubs in Nederland wordt gebruikt. Daarmee is veel meer zekerheid over de continuïteit.
      Voor ons als vrijwilligers zou het uiteindelijk ook makkelijker moeten worden.

  4. Facturen voor de zorgkostenverzekering
    Bij sommige zorgkostenverzekeraars krijg je korting als je een factuur overlegd van een abonnement op een sportclub.
    In het betaalverzoek dat u ontvangt van ClubCollect is het heel eenvoudig hiervoor zelf een factuur in pdf formaat te downloaden.

    Heeft u vragen? Stel die dan via contributie@svouderkerk.nl

    De penningmeester

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *