Groot succes Schoolvoetbaltoernooi

Afgelopen woensdagmiddag vond het jaarlijkse KNVB-schoolvoetbaltoernooi van Ouder-Amstel plaats op SV Ouderkerk. Het was een groot succes met maar liefst 43 teams uit Duivendrecht en Ouderkerk die deelnamen aan het toernooi.

Het schoolvoetbaltoernooi is een belangrijk evenement voor de scholen uit Ouder-Amstel. Het is een gelegenheid voor de leerlingen uit groep 5 t/m 8 om hun sportieve voetbalvaardigheden te laten zien en om hun school te vertegenwoordigen.

Dit jaar was de organisatie van het evenement in handen van Mats Swart als examenopdracht voor de Sportacademie Amsterdam onder begeleiding van Rogier Groen.

Op de middag van het toernooi heerste er een geweldige sfeer. Bijna 400 kinderen streden in de verschillende teams voor de overwinning. Er werd goed gevoetbald en er vielen mooie doelpunten. Bovenal was er veel respect en sportiviteit onder de spelers.

De vele begeleiders en vrijwilligers hebben alles in goede banen weten te leiden. Na afloop van het toernooi was er een prijsuitreiking. Voor de winnende teams waren er mooie bekers en de spelers werden beloond met een medaille. Voor alle deelnemers was er een vaantje ter herinnering aan dit toernooi.

Mede door het droge weer was het Schoolvoetbaltoernooi 2023 een groot succes. Wij danken alle vrijwilligers voor hun inzet op deze lange maar gezellige middag.

We kijken al weer uit naar het volgende schoolvoetbal toernooi. Als je na het schoolvoetbaltoernooi enthousiast geworden bent om te gaan voetballen, kun je jezelf opgeven voor een speciale kennismakingsmiddag op woensdagmiddag 24 mei van 15.30-17.00 uur op SV Ouderkerk via svo.spelletjesmiddag@gmail.com.