Buitengewone Algemene ledenvergadering 13 september 2022 (UPDATE)

Buitengewone Algemene ledenvergadering sv Ouderkerk op 13 september 2022 om 19.30 uur. (UPDATE: NU MET AKTE VAN STATUTEN WIJZIGING)

Hierbij nodigen wij u uit voor de buitengewone algemene ledenvergadering. De vergadering wordt gehouden op dinsdag 13 september in de kantine van sv Ouderkerk, aanvang 19.30 uur. Besluiten over de statuten wijziging moeten met 2/3 meerderheid worden genomen in een vergadering waarin tenminste 2/3 van de leden aanwezig zijn. Dat was niet het geval op 20 juni 2022. In deze extra buitengewone algemene ledenvergadering kan het besluit worden genomen met 2/3 van de stemmen van de dan aanwezige leden. De aangepaste statuten zullen binnenkort beschikbaar zijn ter inzage via de website en deze agenda wordt ook geplaatst in het Ouderkerks Weekblad.

Naast de goedkeuring statuten is er ook een belangrijk besluit te nemen over horizontaal overstappen van de zondag selectie senioren naar zaterdag. Het bestuur van sv Ouderkerk is al sinds maart 2022 via diverse kanalen in contact geweest met de KNVB over een andere poule indeling. Het is nog erger geworden met ploegen uit Rotterdam, Voorschoten en Delft plus aan de andere kant Amersfoort, Utrecht en Leusden. Gevolg: spelers, supporters, bestuur en vrijwilligers zijn enorm teleurgesteld. De KNVB doet geen enkele toezegging op een voor ons gunstige poule-indeling dichterbij. Op basis van de huidige poule indeling denken meerdere selectiespelers en vrijwilligers er nu over om te stoppen omdat het nog meer vrije tijd en reisgeld gaat kosten. Kortom, ons bestaansrecht met selectievoetbal en de toekomst van sv Ouderkerk staat hiermee op het spel. Dan is er nog een andere belangrijke beweging en dat is de trend van de laatste jaren dat verenigingen massaal overstappen van de zondag naar de zaterdag als selectie speeldag. Traditionele zondagverenigingen zoals RKAVIC, Weesp, Diemen, DWS en Legmeervogels zijn ons onlangs al voorgegaan. Als wij zogenaamd horizontaal willen overstappen van de zondag naar de zaterdag, lees we blijven dan in dezelfde klasse als geëindigd in mei 2023, moet dat verzoek nu voor 14 september 2022 ingediend worden bij de KNVB. Dit is de reden dat we na een raadpleging middels een recente enquête het resultaat willen voorleggen aan de leden en een besluit kunnen nemen.

1.      Behandeling statuten wijziging en stemming
2.      Raadpleging leden na een enquête over horizontaal overstappen van de
zondagselectie senioren naar zaterdag miv seizoen 2023- 2024 en te nemen
besluit voorleggen aan de leden
3.      Rondvraag
4.      Sluiting

Een gedachte over “Buitengewone Algemene ledenvergadering 13 september 2022 (UPDATE)

• Begrijp de redenatie voor overstap van het eerste. Heb ook begrepen dat de bezetting van de velden op zaterdag al erg vol is. Zijn er gevolgen voor andere (jeugd) teams of veteranen? Lijkt me goed om voor de ALV een complete analyse van de gevolgen van een mogelijke overstap naar zaterdag te zien.

Beantwoorden